Belangrijke 3-punter voor Volkel 1

Prinses Irene 1 (zon)

RKSV Volkel 1

Bram vd Locht (vrije trap)

18 april 2022 14:30

N. Opstraat

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Afgelopen maandag 18 april (2de Paasdag) moest Volkel op bezoek bij Prinses Irene uit Nistelrode, een ploeg waar Volkel het altijd lastig tegen heeft.

Na de wisselende resultaten van afgelopen weken was het voor Volkel zaak om zeker niet te verliezen en met minimaal 1 punt naar huis te gaan, maar liever nog met 3 punten want die zijn o zo belangrijk om bij de onderste 4 plaatsen weg te blijven.

Volkel ging van start met wederom Thijmen de Ruijter in de spits om toch wat stootkracht voorin te hebben.

Volkel kwam goed uit de startblokken en al na 4 minuten werd er in het 16 meter gebied van Nistelrode een lichte overtreding gemaakt op Fenno Jilisen, De scheidsrechter stond echter te ver van de situatie zodat hij daarvoor geen strafschop wilde geven, Volkel was feller en alerter dan Nistelrode  en had zodoende meer de bal. Fenno Jilisen brak goed door en schoot rakelings naast. Pas in de 14de min. werd Nistelrode voor het eerst gevaarlijk voor de goal maar door een prima sliding van Bodie Jilisen (broer van) werd deze onschadelijk gemaakt. In de 18de min. kreeg Volkel op rechts een vrije schop die genomen werd door Bram vd Locht. Tot ieders verbazing ging de bal via de keeper van Nistelrode in het doel, 0-1.

Volkel zakte wat in en Nistelrode kreeg verschillende hoekschoppen te nemen die echter door Volkel allemaal onschadelijk werden gemaakt. Volkel kreeg weer wat meer grip op de wedstrijd en een hard afstandschot van Luuk Riepe werd door de keeper van Nistelrode slecht verwerkt waarna Fenno Jilisen de rebound hard over schoot. Na ongeveer 35 min. schoot de goed spelende Jarny Reijnen de bal op de paal na een prachtige solo.

Net voor de rust stopte de prima keepende Tom v d Burgt een goed ingeschoten bal van Nistelrode waardoor Volkel de rust met  een 0-1 voorsprong inging.

De 2de helft was 10 minuten oud toen Thijmen de Ruijter de 0-2 maakte na een prima voorzet. Nistelrode had in het vervolg iets meer balbezit en dat resulteerde al  in de 58ste min. in de 1-2, dit na slecht verdedigen van Volkel.

Volkel werd, misschien wel door de goal, weer wat sterker en had weer meer het betere van het spel. Beide teams werden niet echt meer gevaarlijk en gaven weinig kansen weg. Coach Michiel wisselde in de 75 min.

Bart v d Kandelaar voor Thijmen de Ruijter en Bob Linders voor de eveneens moegestreden Fenno Jilisen.

Bart v d Kandelaar had al bij zijn eerste balcontact Volkel op grotere voorsprong kunnen zetten, door goed doorzetten van Jarny Reijnen kreeg hij een mooie kans  maar schoot de bal net over.

In de 80ste min. maakte Tom v d Burgt nog een geweldige redding  en hield de voorsprong voor Volkel vast.

Het slotoffensief van Nistelrode leverde nog een hele goede kans voor hen op maar de bal ging rakelings naast. Gelukkig floot de scheidsrechter even daarna voor het eind van de wedstrijd en kon Volkel met 3 punten naar huis.

Volgende week komt DAW uit Schaijk op bezoek, maar als de mannen dan weer dezelfde inzet tonen als vandaag dan kunnen ze ook tegen die ploeg punten pakken.