Volkel wint ook laatste wedstrijd

Real Lunet 1 (zon)

Jarni Reijnen (intikker)

6 juni 2022 14:30

L. Hendrix

Sportpark Volkel
Eeuwsels 14
5408AJ
VOLKEL

Vandaag kwam Real Lunet uit Vught naar Volkel om, ook voor hen, de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen te spelen. Een wedstrijd die eigenlijk nergens meer om ging dan alleen de eer van de overwinning. Beide teams begonnen afwachtend aan de wedstrijd. Toch kreeg Volkel al vroeg een hoekschop te nemen die, volgens velen, rechtstreeks over de doellijn ging. Helaas voor Volkel stond de scheidsrechter niet op het verlengde van de doellijn en kon het daardoor niet zien. Volkel kreeg meer vat op de wedstrijd en dat resulteerde in de 7de min. al in de 1 – 0. Een prima Aktie van Bodie Jilisen werd door Thijmen d Ruijter netjes afgewerkt. Door een hard schot van Bram vd Locht moest de doelman van Real  tot het uiterste gaan om de 2 – 0 te voorkomen. Toch werd het vlug 2 – 0. Niels v Oort werd op rechts aangespeeld en die kwam door goed doorzetten tot een prima voorzet die wederom door Thijmen d Ruijter in het doel gewerkt. Ook jarny Reijnen kreeg zijn kans maar de bal ging niet in het doel. Pas in de 30ste min. werd een slap en ongemotiveerd Real Lunet voor het eerst gevaarlijk maar het schot was veel te slap om de Volkel doelman in problemen te brengen. Real kwam tot één gevaarlijke aanval in de eerste helft maar die werd door de doelman van Volkel, Tom v d Burgt met een geweldige redding onschadelijk gemaakt. Ruststand 2 – 0.

Meteen na aanvang van de 2de helft strafte Jarny Reijnen een fout van de doelman van Real Lunet genadeloos af en maakte hij de 3 – 0. Volkel liet de teugels wat losser en greep te slap in (terwijl Real Lunet maar met 9 spelers op het veld stonden doordat 2 spelers van het veld moesten om hun scheenbeschermers aan te gaan doen) waardoor Real Lunet de 3 – 1 op het bord lieten noteren. Fenno Jilisen kwam in de 57ste min. in het veld voor zijn prima spelende broer Bodie Jilisen. In de 67ste min. kreeg een speler van Real Lunet 2x geel voor het wegduwen van de scheidsrechter en het daarop volgende commentaar. De wedstrijd was toen gespeeld. Na nog wat kansen voor Volkel maakte Thijmen d Ruijter zijn 3de van de wedstrijd door een prima aanval van Volkel in de 75ste min. op een mooie manier binnen te schieten. Daarna stond de wedstrijd in het teken van verschillende wissels. A-speler Tom Kok kwam er in voor Jeroen vd Laar en in de 87ste !! min. werd de Volkelse doelman Tom vd Burgt vervangen voor Mike v Eembergen. Mike v Eembergen moest meteen aan de bak en pakte nog een lastige bal met een goede redding. Hierna kreeg Gijs Verstraten zijn publiekswissel. Mike v Hinthum kwam er voor hem in. De 26 jarige Gijs Verstraten stopt bij de selectie en gaat lager voetballen. Gijs bedankt en succes met je verdere carrière. Volkel sloot de competitie dus af met een prima overwinning. Een overwinning die een verdienstelijke 9de plaats in de eindrangschikking opleverde. Volkel heeft dit seizoen een prima prestatie geleverd door geheel op eigen kracht klassebehoud te halen. Mede door goede beslissingen van de Volkelse staf, onder andere door Thijmen d Ruijter in de spitspositie te zetten, kreeg Volkel meer kansen om gevaarlijk te worden en daardoor doelpunten te maken. Ook zijn er dit jaar verschillende jongens gedurende de competitie sterker geworden.  Met name Jarny Reijnen en de gebroeders Bodie en Fenno Jilisen vielen hierbij vooral op. Ook mogen we onze doelman Tom v d Burgt hierbij niet vergeten. Zeker mede door zijn goede keeperswerk heeft Volkel de punten binnen weten te halen. Maar boven alles is het een geweldige teamprestatie waardoor het klassebehoud is behaald. Spelers, leiding en begeleiding proficiat met dit behaalde resultaat. Vader van Bodie en Fenno, Jan Jilisen, kan volgende seizoenen zijn zonen, en de andere Volkel spelers als supporter gaan bekijken want Jan stopt na dit seizoen als elftalleider van de hoofdmacht. Jan bedankt voor je gedane werk en tot volgende keer bij de deskundigen!! aan de zijkant. Ook wil ik alle supporters hartelijk bedanken voor hun aanmoedigingen en steun het afgelopen seizoen. Fijne vakantie en tot het volgend seizoen.

Groetjes,   Gerald Riepe