Volkel door werklust beloond en blijft 2de klasser

Eeuwsels 14
5408AJ
VOLKEL

Zondag 22 Mei ging Volkel het thuis opnemen tegen Olympia uit Boxmeer, een lastige en goed voetballende ploeg. Olympia kan niet meer degraderen en ook bovenin viel niks meer te halen. Dus was het voor Volkel zaak om agressief  en fel te beginnen zodat Olympia niet het gevoel mocht krijgen dat er in Volkel wat te halen viel. Volkel kwam dan ook met de juiste instelling het veld op en lieten vanaf het begin zien dat de punten in Volkel moesten blijven. Al in de 2de minuut ging Bram vd Locht alleen op doel af maar hij kreeg hem niet langs de doelman va Olympia. Ook Thijmen de Ruijter kreeg in de rebound de bal niet in het doel. Het zou een prima start zijn geweest maar het was bijna olympia die in de 14de min. op voorsprong kwam maar, de weer prima keepende, Tom v d Burgt redde goed. De vrije schop in de 18de min. die Olympia op de rand van het 16 meter gebied kreeg leverde ook niks op. Meteen in de tegenaanval schoot Bram v d Locht een bal hard op doel maar ook de Olympia goalie pakte deze lastig stuiterende bal prima. Pas in de 36ste  min. werd Volkel weer gevaarlijk door een goed schot van Bodie Jilissen dat net over het doel ging. In de 42ste  min. werd een doelpunt van Volkel afgekeurd wegens vermeend buitenspel maar Volkel liet daarmee zien dat er een resultaat te behalen viel.  Ruststand 0 – 0.

In de tweede helft deed Volkel er een schepje bovenop en al in de 49ste min.  moest de Olympia doelman zich tot het uiterste inspannen op een goed schot van wederom Bram v d Locht te keren. In de 56ste min. kreeg Bodie Jilissen nog een kleine kans maar ook dat leverde niks op. Toch kwam Volkel kort daarna op een verdiende voorsprong. Een prima vrije schop van Bodie Jilissen werd door Thijmen op waarde geschat en die knikte beheerst de 1 – 0 binnen. Vanaf dat moment was het Volkel die maar bleef aanvallen om de kleine voorsprong uit te bouwen. Meteen na de aftrap door Olympia veroverde de goed spelende Jeroen v d Laar de bal en stuurde Thijmen de Ruijter weg. Helaas kon hij deze uitgelezen kans niet verzilveren. Olympia geloofde het wel en werd nog nauwelijks gevaarlijk. Na een snelle uitrap van Tom v d Burgt was het Jarny Reijnen die de bal goed bij zich hield en met een geweldige pass Bodie Jilissen alleen voor de keeper zette. Bodie maakte deze kans bekwaam af. De 2 – 0 was een feit en zoals het er naar uitzag kwam de zege niet meer in gevaar. Het was Bram v d Locht die een strafschop mocht nemen nadat een speler van Olympia, in de 72ste min.  een overtreding had begaan binnen het 16 meter gebied op Jarny Reijnen. Bram v d Locht benutte deze strafschop en daardoor werd het 3 – 0 en was de zege een feit. In de 84ste min. kwamen Bart v d Kandelaar en A1-speler Tom Kok in het veld voor Jarny Reijnen en Thijmen d Ruijter. Ook kwam Tom Riepe nog  in het veld voor de zeer verdienstelijk spelende Bodie Jilissen. Het was Tom Riepe die in de allerlaatste minuut van de wedstrijd de 4 – 0 eindstand op het bord bracht door een mooie voorzet van Bart v d Kandelaar beheerst binnen te schieten. Na deze mooie en ook verdiende overwinning  was het wachten op de uitslagen van de andere ploegen onderin. Deze vielen voor Volkel gunstig uit en zo was het klasse behoud, na een paar rare Corona jaren, een feit. Het behoud in de 2de klasse werd dan ook zeer terecht gevierd. Ik wil dan ook, namens alle supporters de jongens, leiding en begeleiding van Volkel 1 feliciteren met dit mooie resultaat. Een, tot nu toe, zwaar seizoen door blessures en tegenslagen kan nu met nog 2 wedstrijden voor de boeg lekker uitgevoetbald worden.

Nogmaals gefeliciteerd en succes de laatste 2 wedstrijden.

Groetjes,  Gerald