Volkel verliest bij Olympia 18: 2-0

3e klasse D

17 maart 2019 14:30

Onbekend

Een hardwerkend Volkel is er niet in geslaagd de ongenaakbare koploper Olympia 18 beentje te lichten. In Boxmeer was de thuisploeg te sterk voor Volkel en werd het 2-0.

De eerste helft was voor de thuisclub dat in de 11eminuut een goeie kans kreeg, maar Douwe Zwaan werd de weg versperd door Niels van Oort. Een minuut later was de topschutter van Olympia opnieuw dicht bij de 1-0, maar nu had hij zijn vizier niet goed afgesteld en schoot hij over. De 1-0 kwam er toch en dat was een wonderschoon doelpunt van de voet van Freek Kerkhoff. Van een meter of 25 haalde hij uit en de bal zeilde met hulp van de wind achter een kansloze Tomek Kuijpers in de kruising. Tot dan toe had Volkel geen enkele kans kunnen creëren en dat zou eigenlijk de hele 1ehelft zo blijven.  Een vrije trap van Ruud Verstegen die over ging was het enige wapenfeit.

Met Job van Oort in de ploeg voor de geblesseerde Rick van Hinthum had Volkel na rust meer balbezit en was het iets dreigender, maar echt grote kansen bleven uit. Olympia zakte wat in en loerde op de counter die bijna succesvol was in de 57eminuut, maar Douwe Zwaan zag zijn schot naast gaan. In de 73eminuut een kopbal van Justin Damen namens Volkel, maar in moeilijke positie ging die kopbal over. In de 79eminuut kwam de 2-0 op het bord en dat was wel een cadeautje van Volkel kant. Douwe Zwaan profiteerde van een misverstand tussen Ruud Verstegen en Tomek Kuijpers en kon heel simpel de 2-0 tegen de touwen schuiven. In blessuretijd had Justin Damen de eretreffer nog kunnen maken, maar hij stuitte op goalie Jasper Görts. Zo leed Volkel een terechte nederlaag bij de koploper en vindt het zichzelf nu terug op een 5eplek. Komende zondag staat de thuiswedstrijd tegen Vitesse 08 op het programma.