Volkel in tweede helft ruim voorbij Boekel Sport: 4-1

3e klasse D

23 december 2018 14:00

Onbekend

Met een handvol invallers in het basisteam is Volkel erin geslaagd om de laatste (inhaal) wedstrijd van het jaar te winnen. Na een eerste helft met schaarse mogelijkheden kwam Volkel in de tweede helft op stoom en liep het uit naar 4-1. Daarbij werd het wel geholpen door defensief geschutter bij Boekel Sport.

Het eerste gevaar kwam van Volkel in de 11e minuut toen Job van Oort uithaalde. Doelman Nick van Hoof kon zijn schot echter prima keren en voorkwam zo de 1-0. Even later moest aan de andere kant Rick van Hinthum een kopbal uit een hoekschop van Boekel Sport speler Sander Jonkers van de lijn halen. Rick van Amsterdam kopte namens Volkel ook uit een corner naast. Een vrije trap van Boekel Sport op de punt van de zestien werd een prooi voor Volkel goalie Tim v/d Loo. In blessuretijd zag Bram v/d Locht zijn harde schuiver rakelings langs gaan.

Na de thee was het eerste moment voor Boekel Sport. De gastheren teisterden het aluminium en daar had Volkel invaller doelman Tim v/d Loo geluk. Kort daarna viel de 1-0 en het was Bob Linders die hiervoor tekende door een teruglegbal achter de Boekel Sport doelman te werken. Even later had diezelfde Bob Linders de 2-0 op zijn voet, maar hij stuitte op de benen van Nick van Hoof. Hierna ging het snel. Een eigen doelpunt van Tijn van Lankvelt betekende de 2-0 en Job van Oort zette de 3-0 op het bord. De 4-0 van Bram v/d Locht viel opnieuw door defensief gepruts in de Boekel Sport defensie. Tim v/d Loo voorkwam een treffer op een schot van Edward Schouten maar moest in de slotminuut toch capituleren voor de eretreffer van Boekel Sport. 4-1 voor Volkel dat nu de winterstop ingaat en op zondag 20 januari de competitie hervat met een uitwedstrijd bij Vitesse 08.