Hard werken word beloond voor Volkel

RKSV Volkel 1

Groesbeekse Boys 1 (zon)

Bram vd Locht (penalty)

2e klasse G

20 november 2022 14:30

R.P.J.H. Kerkhof

Sportpark Volkel
Eeuwsels 14
5408AJ
VOLKEL
tel. 0413-273336

Na 4 nederlagen op rij snakte Volkel weer naar een overwinning. Vandaag speelden de rood-witten thuis tegen het nog onbekende Groesbeekse Boys uit de gelijknamige plaats die net als Volkel ook in degradatiegevaar is met slechts 2 punten meer. Een echte "6 punten wedstrijd" dus.

Het waren de mannen uit Groesbeek die het eerste gevaar stichtte. Een vrije trap vanaf randje 16 ging op doel maar was makkelijk te houden voor Tom. Dit bleek ook het laatste gevaar van Groesbeekse boys in de 1e helft. Volkel was in de 1e helft de bovenliggende partij en in de 6e minuut kwam er al een enorme kans voor Bodie Jilisen. De keeper stond uit het doel maar de verdediger van Groesbeek kon een doelpunt voorkomen. Ook in de 25e minuut kreeg Bodie Jilisen een grote kans. Dit keer 1 op 1 met de keeper maar ook deze ging er niet in. De eerste helft waren het redelijk veel kleine kansjes van Volkel en slechts 1 klein kansje van Groesbeekse boys.

De 2e helft leek het even dat Volkel bleef domineren zoals de 1e helft, maar na een grote kans voor Groesbeekse boys in de 53e minuut die over werd geschoten ging Groesbeekse boys met meer lef spelen. Hierdoor waren de ploegen in de 2e helft in evenwicht en beide creëerden ze kansen. In de 60e minuut verlaat Dennis vd Burgt het veld voor Jarni Reijnen. Dit bleek later een gouden wissel te worden. Eerst waren de mannen uit Groesbeek aan de beurt. Een voorzet kwam tussen Tom v d Burgt en de aanvaller van Groesbeekse boys. Deze is er iets eerder bij maar Tom v d Burgt blokkeert het schot en houd zijn doel schoon. Dan in de 75e minuut onderschept Jarni Reijnen een slechte pass van de verdediger van Groesbeek en speelt 2 verdedigers uit maar word gevloerd in de 16. Penalty voor Volkel. Bram vd Locht houdt zijn hoofd koel en zet de verdiende 1-0 op het scorebord. Groesbeekse boys is in het laatste kwartier op zoek naar de gelijkmaker maar Tom v d Burgt heeft nog een aantal uitstekende reddingen. Dan in de extra tijd het hoogtepunt van de wedstrijd, Jarni Reijnen krijgt de bal aangespeelt aan de rechterkant en van zo'n 25 meter knalt hij onderkant lat de 2-0 binnen en beslist de wedstrijd. Een verdiende overwinning vol strijd op een koude regenachtige zondag middag.

Volgende week speelt Volkel uit tegen Schijndel. Eerder dit jaar stonden beide ploegen al tegenover elkaar voor de beker op kermis zondag en speelde Volkel ongelukkig 1-1 gelijk door een tegengoal in de extra tijd. Met net zoveel strijd als vandaag is een overwinning zeker mogelijk.

Daan