Volkel naar nacompetitie na eenvoudige zege bij FC Schadewijk: 0-3.

FC Schadewijk 1 (zon)

26 mei 2019 14:30

Volkel was al min of meer zeker van de nacompetitie, maar er moest nog wel gevoetbald worden en geen gekke dingen meer gebeuren. Dat gebeurde dan ook niet. Volkel behaalde een eenvoudige 0-3 overwinning bij Schadewijk en kan zich nu gaan opmaken voor het toetje.

Schadewijk dat al in de vakantiestand stond maakte het Volkel geen moment lastig. In de 11e minuut werd het 0-1 voor Volkel toen Bram v/d Locht ongehinderd naar het doel van FC Schadewijk kon oprukken en de bal in de verre hoek deponeerde. In de 20e minuut de 0-2 van Rick van Hinthum: een keiharde uithaal op aangeven van Robin van Cuijk uit een voorzet van Luuk Riepe. 6 minuten later was de wedstrijd gespeeld met de 0-3 van opnieuw Bram v/d Locht die in eerste instantie nog op doelman Roelofs stuitte maar in de rebound alsnog scoorde. Voor rust had Volkel die stand nog kunnen uitbouwen, maar Gijs Verstraten mikte te hoog en Bob Linders vond de Schadewijk goalie op zijn weg.

Na rust geloofden beide teams het wel. Er was nog een grote kans voor Bob Linders toen hij alleen voor het doel van Schadewijk verscheen en de doelman omspeelde. Zijn schot daarna mistte precisie en belandde in het zijnet. Schadewijk probeerde het nog met een vliegende kopbal van Tom Liemburg, maar die ging over. Zo had Volkel dus geen kind aan het al uitgespeelde Schadewijk en kan het zich gaan opmaken voor de nacompetitie.

Wie de volgende tegenstander van Volkel is in de nacompetitie en waar en wanneer deze wedstrijd gespeeld zal worden hoort u nog wel via de website van Volkel of de andere kanalen.