Verdiende 3-punter voor Volkel

Eendracht '30 1 (zon)

Jarni Reijnen (schot)
Thijmen de Ruijter (intikker)

2e klasse G

2 oktober 2022 14:30

P.J.N. Theunisz

Sportpark Volkel
Eeuwsels 14
5408AJ
VOLKEL

Afgelopen zondag, 2 oktober, moest Volkel thuis spelen tegen Eendracht ’30 uit Mook. Mook had zijn eerste wedstrijd thuis tegen Boekel gewonnen en kwam dan ook vol goede moed naar Volkel toe. Voor Volkel was het zaak om zeker niet te verliezen en een beter resultaat dan vorige week te behalen. Met Thijmen de Ruijter weer in de spits, net als de tweede helft van het vorige seizoen, moest het vandaag gaan gebeuren. Maar de wedstrijd was pas 10 seconden onderweg en had niet veel gescheeld of Volkel stond  al op achterstand. Een grote fout in de verdediging werd, gelukkig voor Volkel, slecht afgewerkt door een speler van Mook. Volkel kroop door het oog van de naald maar rechte hun ruggen en begonnen te vechten voor iedere meter. Onder aanvoering van Rick van Hinthum knokte Volkel zich weer in de wedstrijd en begonnen de duels te winnen. In de 10 min. had het bijna resultaat, een goede aanval van Thijmen de Ruijter en Dennis werd door Dennis op doel geschoten maar de doelman van Mook redde goed. Weer een fout in de Volkel verdediging leidde in de 12 min. bijna weer tot een tegen doelpunt. Het was onze doelman, Tom van de Burgt, die nu weer een  redding moest verrichten. Tom laat zien dat hij prima in zijn vel zit en word met de week beter. Het spel ging op en neer, zonder goed voetbal en kansen, maar met 2 teams die hard voor elke bal werkten. Een rommelige wedstrijd die in de eerste helft maar weinig kansen opleverde. In de 24 min. was het een zacht schot van Thijmen de Ruijter die de doelman van Mook kon pakken en in de 43 min. schoot Bram van de Locht de bal uit een vrije trap op de lat. Ruststand was 0 – 0.

Na de rust eenzelfde beeld alleen begon Volkel nu beter. Roy Robben kopte een vrije trap van Bodie Jilisen over. Daarna kregen de teams over en weer goede kansen op de 1-0. Het bleef rommelig en het team dat het eerste een doelpunt maakte zou zomaar de wedstrijd kunnen winnen. Volkel wisselde Dennis van de Burgt voor Jarny Reijnen en Tom Riepe kwam er in voor Fenno Jilisen. Naarmate de 2de helft vorderde werd Volkel toch wat sterker dan de tegenstander maar het moest blijven opletten voor de counter. In de 70ste min. een bijna niet te missen kans voor Dennis van de Burgt na een goede voorzet van Thijmen de Ruijter. Helaas schoot Dennis de bal over. Een paar min. later was het Mook die de bal in het doel schoot, maar het doelpunt werd afgekeurd doordat een speler van Mook de bal met de hand beroerde. Gezien de reactie van de spelers van Mook had de scheidsrechter het goed gezien. In de 80 min. kreeg de verzorger van Mook 2 x geel, dus rood, omdat hij te vlug het veld inliep en daarna nog commentaar leverde. Eindelijk viel er en doelpunt en gelukkig aan de goede kant. Een mooie steekbal van Thijmen de Ruijter op Jarny Reijnen, ingevallen voor Dennis van de Burgt, werd door Jarny prima afgewerkt. De 1-0 voorspong werd al vlug gevolgd door de 2-0. Een mooie voorzet van Bram van de Locht werd door Thijmen de Ruijter prima binnengeschoten. Gezien het nog te spelen aantal minuten moest de overwinning binnen zijn maar uit het niets maakte Mook door slechte opletten van de Volkelse verdediging werd het in de 88ste min. 2-1. Er volgden nog een 7 –tal spannende minuten maar Volkel kon zijn eerste 3 punten dit seizoen bijschrijven. Al met al een verdiende overwinning voor Volkel maar het was heel moeizaam. Volgende week gaat Volkel naar Overloon om daar tegen het plaatselijke SSS ’18 de punten proberen te pakken.