Volkel pakt wederom 3 punten

5481SG
SCHIJNDEL
tel. 073-5492027

Volkel is er weer in geslaagd de 3 punten mee naar huis te nemen. Dit keer tegen directe concurrent RKSV Schijndel dat nog geen 10 jaar geleden standaard in het hoogste amateur niveau meedraaide. De gastheren kregen al in de 6e minuut een makkelijk gegeven strafschop, maar deze werd knap gered door Tom. Zo'n 10 minuten later stichtte Volkel het eerste gevaar met een kopkans van dichtbij van Thijmen maar deze belandde in de handen van de keeper. De eerste helft waren de ploegen gelijkwaardig en zijn er verder niet meer echt kansen gekomen behalve een afstandsschot van Schijndel dat via een Volkels been over het doel ging.

De 2e helft kreeg Schijndel al gelijk een grote kans om de score te openen met een kopbal van dichtbij, maar deze ging recht op Tom af. Toch was het Volkel dat de 2e helft de bovenliggende partij zou worden met vele schoten op doel of net naast. De bal wilde er gewoon niet in. Tot de 70e minuut toen Bram een mooie voorzet gaf op Thijmen die de dik verdiende 0-1 binnen tikte. Hierna zette Schijndel alles op alles om een gelijkmaker te forceren, maar kwamen niet door de sterke Volkelse defensie heen. Verder dan een afstandsschot naast het doel kwam Schijndel eigenlijk niet meer. Volkel bleef zoeken naar meer doelpunten en hadden de beste kansen, maar het bleef bij 0-1. Helaas viel het eind van de wedstrijd Jarni nog geblesseerd uit door een duel met de keeper die met zijn noppen in Jarni's hak kwam. Al met al zeker op basis van de 2e helft een dik verdiende overwinning van Volkel, dat het volgende week thuis opneemt tegen buurman Boekel. Verschil tussen beide ploegen slechts 1 punt in het voordeel van Boekel Sport.