Volkel stelt teleur tegen Olympia’18 uit Boxmeer

Eeuwsels 14
5408AJ
VOLKEL

Voor de wedstrijd werd in het clubhuis een bijeenkomst gehouden ter ere van de nieuw opgerichte supportersclub. Hierbij werd aan alle leden een Sjaal uitgereikt met daarop de tekst; Hup die rood witte !! Maar er werd ook gevoetbald vandaag en moest Volkel thuis aantreden tegen Olymia’18 uit Boxmeer, De ploeg uit Boxmeer is de trotse koploper in onze competitie dus Volkel moest aan de bak om 3, maar zeker 1 punt uit deze ontmoeting over te houden.

Voor aanvang van de wedstrijd  werd er een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan 2 overleden leden van onze club, Sam de Louw en Antoon van Dijk. Wij wensen hun families, vrienden en kennissen heel veel sterkte en kracht toe.

Meteen na de aftrap nam Olympia het heft in handen en maakte het spel, Volkel liet zich op alle fronten aftroeven. Al in de 8ste min. was het raak voor Olympia. Een speler kon vanaf de middenlijn zo doorlopen tot de goal zonder dat hem daarbij een strobreed in de weg werd gelegd. De Olympia speler pakte dit cadeau natuurlijk met beide handen aan en scoorde vrijuit de 0 – 1. Volkel bleef maar achter de feiten aanlopen, maar Olympia kon daar nog niet echt van profiteren. Na 23 min. kwam Luuk Riepe er in voor de geblesseerde Roy Robben. Beide teams waren slordig in balbezit en het was erg rommelig. Olympia had wel het “beste” van het spel maar echt gevaarlijk waren ze niet. Volkel kreeg nog wel een hoekschop te nemen maar die leverde niks op. Dit was eigenlijk het enigste wat Volkel kon brengen gedurende de hele eerste helft. Op het einde van de eerste helft viel, weer door slecht verdedigen aan Volkel kant, de 0 – 2. Weer kon een speler van Olympia naar de goal lopen zonder enige tegenstand en werkte hem in het doel. Een tam en mat spelend Volkel ging dan ook de rust in met een 0-2 achterstand. Trainer Michiel van Volkel wisselde Robin van Cuijk voor Rick van Amsterdam en Jarny Reijnen kwam er in voor Fenno Jilisen. Ook de 2de helft ging moeizaam voor beide teams. Het duurde tot de 59ste min. voordat Volkel zijn eerste echte goede kans kreeg. Maar de kans leverde helaas niks op. Met een doelpunt had Volkel zich misschien op kunnen richten en daarbij het gevoel te krijgen dat er toch minstens een puntje te behalen viel. Maar het tegendeel bleek waar. Nadat ook Thomas Duis en Bart Teeuwen in het veld waren gekomen bleven beide teams matig spelen. Toch maakte Olympia op het einde van de wedstrijd nog de 0-3. Een speler van Olympia brak op rechts door en scoorde vanuit die positie. De 0-3 was tevens de eindstand. Deze wedstrijd was er voor Volkel niks te halen maar het zal in de volgende wedstrijd toch anders moeten.

Grtjs, Gerald