Volkel raakt verder achterop in competitie

DAW Schaijk 1 (zon)

2e klasse G

13 november 2022 14:30

D.G. Botescu

Sportpark Den Heuvel
Bossestraat 56
5374HV
SCHAIJK
tel. 0486-461354

Nadat deze week bekend werd dat Trainer Michiel Jans volgend jaar voor een nieuwe uitdaging gaat en Volkel op zoek moet naar een nieuwe trainer, moest Volkel vandaag uit voetballen tegen DAW uit Schaijk. DAW is een leuke maar lastige ploeg om tegen te voetballen. Dat alle teams uit deze competitie erg aan elkaar gewaagd zijn bleek, achteraf dan, ook weer eens uit deze wedstrijd. Het duurde tot in de  9de min. voordat er een keer op goal werd geschoten.  Van Volkel weliswaar, maar het was niet meer dan een spelde prikje en leverde dan ook niks op voor DAW. Volkel werd pas in de 16 min. voor het eerst gevaarlijk nadat, na een goed lopende aanval, de bal hard werd ingeschoten door Bram v d Locht. De bal ging echter verloren in een woud van spelers. In de 29 min. kreeg DAW een strafschop die zeer beheerst werd ingeschoten. 1-0 DAW. Na een gevaarlijke hoekschop voor Volkel in de 33 min. zonder resultaat kopte Luuk Riepe in de 39ste min, na een mooie voorzet, de bal goed in maar de doelman van DAW redde prima. Na wat kleine kansjes over en weer ging Volkel met een 1-0 achterstand de kleedkamers in voor de thee. Ruststand dus 1-0 voor DAW. Na de rust werd Jarny Reijnen er in gebracht voor Thijmen de Ruijter. Meteen na de start van de 2de helft verdiende Volkel een hoekschop. Een hoekschop die tot 2 keer toe genomen werd en beide keren was Volkel dicht bij de gelijkmaker. Helaas voor Volkel zat het alweer niet mee en bleef het 1-0. In de 72ste min. kwam Job v Oort voor Bram v d Locht. DAW was toch een beetje de bovenliggende ploeg maar echt gevaarlijk worden deden ze niet. In de 81ste min. werd Bodie Jilisen gewisseld voor zijn broer Fenno Jilisen. Zoals ik in het begin al vertelde zijn de teams tegen elkaar op gewassen en het was dan ook tekenend voor deze wedstrijd dat DAW op een 2-0 voorsprong kwam door alweer een benutte strafschop aan het einde van de wedstrijd. Dit was dan ook meteen de eindstand en bleven de punten in Schaijk. Het worden nog zware wedstrijden voor Volkel want het scoren is een probleem en als je in de hoek zit waar de klappen vallen dan moet het ook een beetje meezitten en dat zat het vandaag zeker niet.

Volgende week thuis tegen Groesbeekse Boys kan Volkel opnieuw vechten voor de punten. Succes !!!

Grtjs,  Gerald