Weer pech in de extra tijd

Schijndel/DE WIT 1 (zon)

2e klasse G

23 april 2023 14:30

B.F. Kolenberg

Sportpark Volkel
Eeuwsels 14
5408AJ
VOLKEL

De thuiswedstrijd tegen Schijndel leek, met name de 2e helft, wel een kopie van de uitwedstrijd tegen Groesbeekse Boys van de week ervoor. De eerste 40 minuten gebeurde er van beide kanten niet meer dan af en toe een voorzet die geen medespeler bereikte, eigenlijk niets noemenswaardig. De ploegen waren ook in evenwicht. De eerste echte kans was voor Volkel 5 minuten voor rust. Een vrije trap van Bram vd Locht van zo'n 25 meter vloog nog maar net langs de kruissing. Vlak daarna belandde een voorzet van Schijndel op de lat. In de 45e minuut wist Volkel de score te openen. Rick van Hinthum kreeg van Bram vd Locht de bal links in de 16 aangespeelt en schoof hem naast de keeper binnen. Schijndel liet alsnog voor rust nog van zich horen en kopte voor open doel over.

Schijndel begon sterk aan de 2e helft. Volkel was niet scherp achterin en Schijndel kon zomaar vrij schieten van binnen de 16. Deze bal knalde op de paal. Een minuut later was het wel raak voor Schijndel. Met een voorzet van links werd de 1-1 ingekopt. Een minuut later werd een kopbal uit een corner knap uit de kruising gered door Tom vd Burgt. Dit alles gebeurde in de eerste 5 minuten van de 2e helft. Hierna kregen beide ploegen kansen op een voorsprong. In de 60e minuut wist Luuk Riepe een moeilijke voorzet toch op doel te koppen, maar de Schijndelse doelman hield de bal eruit. Even later kopte Schijndel net naast het doel uit een vrije trap. Een mooi uitgespeelde aanval in de 70e minuut van Volkel resulteerde in een schot van Jarni Reijnen maar de keeper hield deze eruit.  Een paar minuten later kwam Thijmen de Ruijter 1 op 1 met de doelman en schoof de bal er goed langs, maar een verdediger wist de bal op tijd weg te werken. Beide ploegen hadden niet veel aan 1 punt en in de slotfase probeerde ze daarom allebei nog de winst binnen te slepen. Bram vd Locht was vlak voor tijd nog dichtbij de 2-1, maar zijn schot vanaf 16 meter ging nog maar net over het doel. Toch was het Schijndel die er met de winst vandoor ging, net als vorige week met weer een penalty in de extra tijd.

Door dit verlies is Volkel naar de laatste plaats gezakt. De volgende wedstrijd is pas op 14 mei, de derby tegen Boekel Sport. Als deze verloren wordt is Volkel officieus rechtstreeks gedegradeerd, door een doelsaldo verschil met Heeswijk van 11 doelpunten.