Volkel is in vorm en wint weer

Boekel Sport 1 (zon)

Bodie Jilesen (intikker)
Jarni Reijnen (intikker)
Assist: Tom vd Burgt

2e klasse G

4 december 2022 14:00

A.J.M. van Oerle

Sportpark Volkel
Eeuwsels 14
5408AJ
VOLKEL

Vandaag stond na 4 jaar de derby tegen Boekel Sport weer op het programma. Een door de jaren heen bekende tegenstander. De laatste ontmoeting op de Eeuwsels was nog in de 3e klasse en het werd 4-1 voor Volkel. De keer daarvoor 3-0. Vandaag werd het weer een grote thuis overwinning voor Volkel op buurman Boekel.

De eerste grote kans van de wedstrijd was gelijk een doelpunt. Een voorzet van de linkerkant werd knap vanuit de lucht binnen getikt door Bodie. Niet lang daarna werd het zelfs bijna 2-0 na een steekpass van Bodie, maar Thijmen schoot net naast. Beide ploegen wilden de 1e helft scoren en het werd een mooie wedstrijd met veel aanvallend voetbal van beide kanten. De eerste echt grote kans van Boekel kwam in de 25e minuut. Een voorzet vlak voor het doel werd net niet binnen getikt en weggewerkt. Hieruit ontstond vanaf de 16 nog een afstandsschot maar die ging net naast. Vlak daarna was het weer Boekel met een corner die op doel werd gekopt, maar Tom houdt deze eruit.

Na rust voetbalde Boekel naar voren om naar de gelijkmaker te zoeken. Boekel kwam al gauw dichtbij het doel na een knappe actie waarbij een aantal spelers van Volkel werden uitgespeeld, maar de laatste verdediger kon niet gepasseerd worden om tot een schot van dichtbij te komen. Volkel was vooral gevaarlijk vanuit de omschakeling en daaruit maakte Thijmen ook een doelpunt, maar die werd helaas afgekeurd voor buitenspel. Een paar minuten later was het toch raak voor Thijmen. Een lange inworp van Luuk Riepe werd doorgekopt en belandde in zijn voeten. Deze bal was voor het intikken en het werd 2-0. Met nog zo'n 20 minuten op de klok probeerde Boekel nog wel naar voren te voetballen, maar werd erg slordig na de 2-0 achterstand. Daardoor was Volkel de bovenliggende partij en in de 85e minuut scoorde Jarni een opmerkelijke goal. Door een lange trap van Tom kwam de keeper van Boekel uit, maar Jarni was er eerder bij en kwam voorbij de keeper. Voor een open doel scoorde Jarni met de assist van doelman Tom. De laatste aanval van de wedstrijd werd het zelfs nog 4-0 toen Jarni 1 op 1 de doelman uitspeelde en de bal binnen schoot.

Weer een dik verdiende overwinning voor Volkel wat in vorm is met 3 overwinningen op rij. Volgende week is de laatste wedstrijd voor de winterstop uit tegen Rhode, die nu ook in vorm lijken te zijn.