Volkel degradeert direct

Waterval 9
5427HL
BOEKEL

Er is tegen buurman Boekel Sport een einde gekomen aan 4 jaar spelen in de 2e klasse. Er waren nog 2 wedstrijden om in ieder geval de nacompetitie te halen, dus voorafgaand aan de wedstrijd was het enige doel duidelijk: 3 punten. Volkel begon fel aan de wedstrijd, maar na 5 minuten was het al raak voor de thuisploeg. Achterin werd niet goed opgelet waardoor de snelle aanvaller van Boekel 1 op 1 kwam en de bal binnen schoof. Met een kwartier op de klok lag de 2e er al in voor Boekel door een verkeerd ingeschatte corner. Hierna leek Boekel de comfortabele voorsprong te willen vasthouden waardoor Volkel wat meer ging aanvallen. Jarni Reijnen vond in de 21e minuut het net, maar het doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel. Slechts enkele minuten later is het weer raak voor Volkel, en dit keer telt het doelpunt wel. Een prachtige lob van Thijmen de Ruijter over de keeper is onhoudbaar en rolt rustig het doel in. Volkel kwam beter in de wedstrijd en zocht naar meer. Aan het eind van de 1e helft beukte Roy Robben een Boekelse speler omver in de 16 meter en incasseerde hiermee zijn 2e gele kaart. Met deze penalty kon Boekel de wedstrijd op slot gooien maar raakte de paal. Al vroeg in de 2e helft viel alsnog de 3-1 uit een corner en daarna was de overwinning voor Boekel niet meer in gevaar gekomen. Het werd zelfs nog 4-1 voor Boekel, toevallig op het moment dat Volkel 5 met de platte kar langs het sportpark van Boekel kwam rijden. Een enorm contrast tussen de Volkelse mannen van het 5e en de mannen op het veld, kampioenschap en directe degradatie.

Volgende week wordt nog voor spek en bonen tegen Rhode thuis gespeeld met de seizoensafsluiting. Dan zullen Robin van Cuijk, Thijmen de Ruijter en Justin Damen hun laatste wedstrijd spelen voor de Rood Witten.