SV Avanti - rksv Volkel: 1-0

Avanti'31 1 (zon)

17 februari 2019 14:00

Volkel I speelde deze zondag op een zonovergoten sportpark van SV Avanti, het hoofdveld lag er door de vrijwilligers in Schijndel weer TOP bij. Volkel speelde in dezelfde formatie, als waar men vorige week met 3-1 won van Mulo uit Helmond. Vandaag zou er uit een ander vaatje getapt moeten worden, zeker nog met de thuiswedstrijd tegen SV Avanti in het achter hoofd waarin toen van alles gebeurde.

Volkel had het zeker niet gemakkelijk, door de snelle buitenspelers van Avanti ; Borato en Hussein, die vele malen gevaarlijk voor het doel van Tomek Kuijpers verschenen. De Volkel doelman toonde zich vandaag een sta in de weg voor het team van Henry van Wanrooy die zeker op revanche uitwaren.

In de eerste helft waren er verschillende kanssen voor beide doelen, maar een doelpunt viel er niet te noteren al hadden de kansen van Ruud Verstegen en Bob Linders zomaar een doelpunt voor Volkel kunnen zijn, tevens de als voorzet bedoelde trap van Luke Veroude van SV Avanti die op de lat belande.

Zodoende een 0-0 Ruststand op sportpark “De Molenheide”

In de 2ehelft een fel startend Avanti wat resulteerde in een vrije trap op een 20 meter van het doel, het schot van aanvoerder Geert van Heeswijk werd een prooi voor de Volkel doelman, niet véél later een hansbal in de 16 die door de goed leidende scheidsrechter Islam Elsayyad op de stip werd gelegd. Dezelfde Geert van Heeswijk stond tegenover penalty killer Tomek Kuijpers, die deze met een prachtige redding stopte.

Een wedstrijd die in de 2ehelft zich voornamelijk op het middenveld afspeelde, enkele speldenprikjes van Volkel die helaas géén doelpunt opleverde.

Totdat er in de 75eminuut een vrijtrap op het hoofd belande van Koen van Engeland en onder in de hoek raak kopte. Volkel kon hier helaas niks meer tegenover plaatsen, zodat deze wedstrijd eindigde in een 1-0 nederlaag. Volgende week zullen de mouwen opnieuw opgestroopt moeten worden in de laatste wedstrijd voor het Carnavals gedruis, thuis op Sportpark “De Eeuwsels” tegen Nooit Gedacht” uit Geffen.