Volkel 1 - Nooit Gedacht 1: 4-1

Nooit Gedacht 1 (zon)

24 februari 2019 14:30

Op een zonovergoten sportpark trapten rksv Volkel en Nooit Gedacht af onder leiding van scheidsrechter De Bruijn uit Panningen. Het begin van de wedstrijd was veelbelovend. Na 3 minuten kwam Volkel op voorsprong nadat de keeper van Nooit Gedacht de bal inleverde bij Justin Damen. Die wist wel raak met het buitenkansje. De vreugde werd echter snel getemperd, want binnen een minuut stond al weer gelijk. Na niet ingrijpen door de Volkel defensie wist Nooit Gedacht te profiteren.

Helaas was dit niet de opmaat voor meer spektakel. Een lange slordige fase volgden met slechts enkele kansjes voor beide teams. Pas in de 40e minuut kwam de wedstrijd weer tot leven. Ruud Verstegen mocht aanleggen voor een vrije trap op een mooie positie. De bal werd heel ongelukkig door een Nooit Gedacht speler van richting veranderd. Hierdoor kon Volkel met een 2-1 voorsprong gaan rusten.

7 minuten na rust floot de scheidsrechter voor een overtreding van Nooit Gedacht. Ruud Verstegen mocht weer aanleggen. Zijn schot werd licht getoucheerd door de keeper van Nooit Gedacht en belandde in de kruising, 3-1. Hierna was het gevaar van Nooit Gedacht helemaal geweken. Volkel kreeg nog enkele kansen waaronder een bal op de paal en een afgekeurde goal wegens buitenspel.

Pas in de slotfase leefde de wedstrijd weer op. Tomek Kuijpers moest een redding verrichten op een afstandsschot. Kort hierop zette Justin Damen Job van Oort vrij voor de keeper. Hij miste echter deze opgelegde kans. In de laatste minuut werd er een overtreding gemaakt op Bob Linders. Hiervoor werd de vrije trap toegekend. Bob kreeg het aan de stok met zijn tegenstander. Na al gewaarschuwd te zijn door de scheidsrechter deelde hij een duwtje uit. Hij ontving hiervoor zijn tweede gele kaart. De vrije trap belandde uiteindelijk via de paal voor de voeten van Luuk v.d. Elzen. Hij bepaalde de eindstand op 4-1.

Komend weekend is het carnaval. De eerstvolgende wedstrijd van Volkel 1 is op 10 maart thuis tegen Constantia.