Onmachtig Volkel mazzelt met 1-1 bij Vitesse 08

Vitesse'08 1 (zon)

20 januari 2019 14:30

De eerste wedstrijd van Volkel na de winterstop was er een om snel te vergeten. Vitesse was de hele wedstrijd de betere, maar had het vizier niet goed afgesteld. Zo behaalde Volkel in Gennep toch nog een gelukkige 1-1.

Vanaf de aftrap zette Vitesse druk op het doel van Volkel. Al in de 2e minuut had dat tot succes moeten leiden, maar een open kans werd door Tom Verbeek voorlangs geschoten. Even daarna opnieuw Vitesse dat een schot van Rob Jansen tot corner verwerkt zag worden door een oplettende Tomek Kuijpers. De eerste keer dat Volkel voor het doel verscheen van Vitesse was het ook gelijk raak. Een vrije trap werd feilloos binnengekopt door Niels van Oort in de 12e minuut. Vitesse bleef het doel van Tomek Kuijpers zoeken en in de 15e minuut was daar weer een opgelegde mogelijkheid, maar mikte opnieuw Rob Janssen over. Gijs Giebels vond bij zijn poging Tomek Kuijpers op zijn weg. Bijna kon Volkel profiteren van een slippertje van de Vitesse goalie die de bal in de voeten schoof van Jan v/d Rijt. Hij mikte vanaf de middenlijn echter net naast het verlaten Vitesse doel. Vlak voor rust nog een tweetal kansen voor Tom Verbeek van Vitesse, maar de eerste belandde naast het doel en de tweede werd een prooi voor Tomek Kuijpers.

Na de thee eenzelfde beeld als in de eerste helft. Vitesse was heer en meester en kreeg opnieuw  mogelijkheden. Zo was er een schot van Ron Janssen dat door uitblinker Tomek Kuijpers gepakt werd. Het was wachten op een doelpunt van Vitesse dat er ook kwam in de 53e minuut, maar die treffer werd geannuleerd wegens buitenspel. De gelijkmaker kwam even later toch en was meer dan verdiend. Gijs Giebels werd neergelegd in de zestien en Tom Verbeek schoot onberispelijk binnen. Even later wederom een enorme kans voor Vitesse, maar opnieuw stond Tomek Kuijpers in de weg bij een inzet van Gijs Giebels. Tom Verbeek moest de 2-1 maken, maar vrij voor Tomek Kuijpers kopte hij te slap in. Aan de andere kant kon Volkel pas wat terug doen in de 77e minuut en opnieuw gebeurde dat uit een vrije trap waarbij Rick van Amsterdam op de paal kopte. De rebound werd door Luuk v/d Elzen jammerlijk naast gemikt. In de slotfase was er nog een loeihard afstandsschot van Rob Janssen dat door Tomek Kuijpers schitterend onder de lat vandaan werd getikt.

Al met al een teleurstellende wedstrijd van Volkel dat met veel geluk de 1-1 uit het vuur sleepte. Komende zondag mag Volkel het in eigen huis tegen Constantia op gaan nemen.