Volkel laat thuis 2 dure punten liggen tegen Excellent: 1-1

Excellent 1 (zon)

19 mei 2019 14:30

Na twee grote winstpartijen in eigen huis heeft Volkel 2 punten laten liggen. Het sterk verdedigende Excellent liet het op de Eeuwsels niet verder komen dan 1-1. Omdat echter Avanti verloor blijft Volkel in de race voor plek 3 die recht geeft op de nacompetitie. In de laatste wedstrijd (uit bij FC Schadewijk) kan Volkel volgende week die plaats veilig stellen.

Volkel begon goed aan de wedstrijd tegen een compact en sterk verdedigend Excellent. In de 1e minuut was het Teun Verhoeven die een afvallende bal op doel schoot, maar hij mikte te hoog. Een verre ingooi door Luuk Riepe bracht de Excellent goalie in de problemen en met kunst en vliegwerk kon hij de bal corner tikken. Excellent counterde en in de 15e minuut kopte Thijn Cornelissen uit zo’n uitval de bal over. Even later schoot Rik van Koulil de bal over het doel van Volkel bij een nieuwe omschakeling. In de 14e minuut dan toch de treffer voor Volkel. Bob Linders mocht een vrije trap op 20 meter van het doel van Excellent nemen en verschalkte doelman Noud v/d Stoel met een harde schuiver langs de muur in de hoek die voor de doelman was. Hierna bleef Volkel zoeken naar meer. Luuk v/d Elzen vond Teun Verhoeven, maar die schoot opnieuw over. In de 33e minuut moest Luuk v/d Elzen (die zijn afscheid in de hoofdmacht van Volkel had aangekondigd) noodgedwongen (een opspelende liesblessure) worden vervangen door Bram v/d Locht. 5 minuten voor rust nog een gevaarlijke uitval van Excellent waarbij Tomek Kuijpers op zijn post was. Een hard schot van Frans Cuppers ranselde hij uit zijn doel. Even later een actie van Bram v/d Locht die de bal over doelman v/d Stoel lepelde maar de verre paal trof. In blessuretijd dan toch de 1-1 door aanvoerder Teun Verberk uit een snelle tegenstoot. Even later redt Tomek Kuijpers de 1-1 ruststand bij een actie van Thijn Cornelissen.

Na rust vervangt Thijmen de Ruijter Robin van Cuijk en vindt Bram v/d Locht het hoofd van Justin Damen die echter over mikt. Excellent blijft sterk verdedigen en ook counteren, waarbij de corners ook gevaar opleverden aan Volkel kant. Uit een van zo’n scherp aangesneden corner schoot Thijn Cornelissen rakelings over. Even later lanceerde Rik van Koulil zichzelf en omspeelde Volkel goalie Tomek Kuijpers. Een verdediger van Volkel kon voor de lijn redding brengen. Hierbij constateerde de scheidsrechter een terugspeelbal wat een indirecte vrije trap voor Excellent betekende. Via de muur ging de trap corner. Volkel had het lastig en kon maar geen gaatje vinden in de hechte defensie van Excellent. Met afstandsschoten lukte het niet o.a. via Justin Damen (schot net over de kruising). In de 84e minuut nog een uitval van Excellent waarbij Volkel goed wegkwam toen Frans Cuppers zijn schot over zag gaan. Vlak voor affluiten vond Luuk Riepe nog Justin Damen, maar met een goede reflex kon doelman v/d Stoel de 1-1 veilig stellen voor Excellent.

Na afloop werd er in deze laatste thuis competitiewedstrijd van Volkel afscheid genomen van Ruud Verstegen, Luuk v/d Elzen en trainer Tom van Dalen. Zij ontvingen een bos bloemen en applaus voor hun inzet bij Volkel, maar zoals leider Jan Riepe in zijn speech al zei: “het is nog niet voorbij, wij gaan dit seizoen goed afsluiten in de nacompetitie”. Daarmee begint Volkel dan volgende week in de laatste wedstrijd van het seizoen als in Oss FC Schadewijk wacht en daarna dus de nacompetitie bij een goed resultaat.