Makkelijke middag Volkel in thuiswedstrijd tegen Vitesse 08: 6-1

Vitesse'08 1 (zon)

24 maart 2019 14:30

Tegen een gehavend Vitesse, waar veel basiskrachten ontbraken door blessures en schorsingen, had Volkel het geen moment lastig. Na een 2-0 ruststand liep het in de 2ehelft uit naar 6-1 en gezien de kansenverhoudingen had die uitslag nog veel hoger kunnen uitvallen.

In de 5eminuut had Volkel al een goede mogelijkheid via Justin Damen die diep gestuurd werd door Robin van Cuijk. Echter de controle over de bal was er niet waardoor Vitesse doelman Lex Wever redding kon brengen. In de 16eminuut zagen we een speldenprikje van Vitesse, maar Tomek Kuijpers pareerde het schot van Stijn Verhoeven. Een minuut daarna was het raak voor Volkel. Bob Linders stuurde 2 man van Vitesse het bos in en plaatste de bal bekeken langs de Vitesse doelman. Jan v/d Rijt zorgde voor verdubbeling van de score met een prachtig schot. Diezelfde Jan v/d Rijt was dicht bij de 3-0, maar mikte naast op aangeven van Justin Damen. Even later waren de rollen omgedraaid en zette Jan v/d Rijt Justin Damen vrij voor het doel. Diens kopbal ging via onderkant lat weer terug het veld in, maar was wel achter de doellijn geweest. Scheidsrechter van Rossem liet echter doorspelen zelfs toen zijn assistent vlagde voor een doelpunt van Volkel. Tomek Kuijpers moest voor Volkel nog tweemaal handelend optreden bij een schot en een kopbal en hield zijn doel dus schoon tot aan de rust. Vlak voor rust was het Volkel weer dat had moeten scoren, maar een in de afwerking ongelukkige Justin Damen schoot naast uit een voorzet van Bob Linders.

Na rust was Volkel, met invaller Luuk v/d Elzen voor Luuk Riepe, even niet bij de les en lag direct na de aftrap de 2-1 achter doelman Tomek Kuijpers via Lorenzo Ribbink. Volkel herpakte zich meteen, want een scherp aangesneden vrije trap van Bram v/d Locht werd bij de 2epaal binnengetikt door Ruud Verstegen. Even later vond Luuk v/d Elzen de paal op zijn weg op aangeven van Bram v/d Loght. In de 55eminuut mocht Bram v/d Loght aanleggen voor een vrije trap op de rand van de zestien. Met een gekruld schot schoot hij de bal in de kruising: 4-1. Na grote mogelijkheden (alleen op het doel af) voor Justin Damen (3x) en Gijs Vestraten kon Justin Damen dan toch eindelijk tot scoren komen. De jonge invaller Teun Verhoeven was de aangever. Na die 5-1 viel ook nog de 6-1 door Luuk v/d Elzen daartoe in staat gesteld door Justin Damen. Een makkelijke zondag dus voor Volkel dat komende zondag naar Handel afreist. Deze wedstrijd wordt al om 12.00 uur gespeeld op verzoek van Handel.