Volkel sleept winst binnen bij Margriet: 1-2.

Margriet 1 (zon)

22 april 2019 14:30

In een allesbehalve hoogstaande wedstrijd wist Volkel toch de drie punten mee naar huis te nemen. Op sportpark de Amstelhoef in Oss werd Margriet met 1-2 verslagen.

Door blessures en schorsingen ontbraken er bij beide teams nogal wat vaste waarden. Zo speelde Volkel met Roy Robben en Teun Verhoeven in de basis en bij Margriet stond de pas 16 jarige Nick van Oorschot in de basis. Volkel startte goed en in de 6eminuut haalde Justin Damen de achterlijn. Zijn voorzet werd een prooi voor de Margriet doelman die de instormende Bob Linders voor was. De 0-1 viel in de 13eminuut. Een handsbal in de zestien betekende een strafschop voor Volkel die door Justin Damen feilloos werd benut. Hierna kwam Margriet wat meer opzetten. Zo kapte en draaide Ramon Verbiesen zich goed vrij, maar besloot hij naast. Even later een afstandsschot van Veron Lionarons dat maar net over ging. Na een ingelaste drinkpauze kwam Volkel gevaarlijk door, waarbij Teun Verhoeven door Luuk v/d Elzen vrij werd gezet voor doelman de Natris maar over mikte. In de 36eminuut kwam Mitch Pennings vrij voor Tomek Kuijpers, maar hij zag zijn uithaal naast gaan. In de extra tijd was er nog een goed omschakelmoment van Volkel waarbij Bob Linders Teun Verhoeven bediende, maar die stuitte op de goed uit zijn doel gekomen de Natris.

Na rust zakte het spel bij Volkel weg en kwam Margriet meer door. In de 71eminuut kreeg Margriet loon naar werken toen een mooie combinatie tussen Veron Lionarons en Ramon Verbiesen afgerond werd door laatstgenoemde: 1-1. Margriet wisselde de 16 jarige Nick van Oorschot voor een andere 16 jarige: Mohamed Jama Hasan. Deze was bijna succesvol, maar Roy Robben kon zijn schot ternauwernood blokken. Margriet bleef gevaarlijker en zag een schot van Rob v/d Ven in de handen van Tomek Kuijpers verdwijnen. Een noodgedwongen laatste wissel bij Volkel, Koen Hoefnagel voor de geblesseerde invaller Job van Oort, betekende de ommekeer bij Volkel in de 86eminuut. Met een afgemeten voorzet bereikte Koen Hoefnagel Luuk v/d Elzen die met zijn borst controleerde en met zijn schot de Natris volstrekt kansloos liet: 1-2. Een benauwde ontsnapping voor Volkel dat eigenlijk geen recht had op de winst. Volgende zondag komt Constantia naar de Eeuwsels en dan tellen voor Volkel alleen maar drie punten.