Volkel eenvoudig door naar 2e ronde nacompetitie na 2-0 winst op HBSV

H.B.S.V. 1 (zon)

2e klasse/3e klasse 2H/3C/3D

2 juni 2019 14:30

Op deze snikhete zondag is Volkel er thuis in geslaagd de tweede ronde te bereiken van de nacompetitie. In de eerste knock-out wedstrijd had het niets te duchten van de Limburgse tegenstander uit de 3e klasse C HBSV uit Hout-Blerick. Met doelpunten van Justin Damen en Teun Verhoeven won Volkel met 2-0 en gezien de kansenverhouding had die uitslag nog hoger uit kunnen vallen. Wel had Volkel te kampen met blessurepech, want zowel Bram v/d Loght (enkel) als Bob Linders (hamstring) moesten al vroegtijdig vervangen worden en het is maar de vraag of deze spelers fit zullen zijn voor de volgende knock-out wedstrijd op 2e Pinksterdag 10 juni als Volkel opnieuw een thuiswedstrijd afwerkt.

Volkel trok het initiatief naar zich toe vanaf de beginfase, maar het duurde tot de 20e minuut vooraleer er gescoord werd. Een combinatie tussen Bram v/d Locht en Justin Damen door het midden, waarbij de grote teen van Teun Verhoeven ook nog een rol speelde, werd effectief afgerond door Justin Damen. Volkel bleef de betere en Justin Damen had de 2-0 op zijn hoofd uit een corner van Bob Linders, maar mikte naast. Een harde tackle op de enkel van Bram v/d Loght betekende het einde voor deze Volkel speler. Rick van Hinthum verving hem. Niet veel later moest ook Bob Linders met een hamstringblessure naar de kant en kwam Jan v/d Rijt voor hem in de ploeg. Kansen bleven er voor Volkel en als het iets zorgvuldiger was omgesprongen met die kansen dan had de 2-0 nog voor rust gevallen, maar dat gebeurde niet. De Limburgers bezorgden Tomek Kuijpers een rustige zondag, want de hele eerste helft hoefde hij niet in te grijpen.

Na rust hetzelfde beeld en na een schot van Rick van Hinthum dat naast ging viel de bevrijdende 2-0 in de 53e minuut. Luuk Riepe zette goed door, maar werd gestuit door de defensie van HBSV. Hij kon echter nog net op tijd Teun Verhoeven bereiken die de bal makkelijk in een leeg doel binnen kon schuiven. Volkel deed het wat rustiger aan, maar bleef de betere. Uit een corner van Jan v/d Rijt kopte Rik van Amsterdam half op doel. Justin Damen kreeg de bal voor zijn voeten maar schoot keihard over. In de 75e minuut kon Teun Verhoeven ongehinderd door stomen naar de doelman van de gasten, maar die redde. Een eerste veelzeggend wapenfeit van HBSV was er in de slotfase. Tomek Kuijpers was echter op zijn post en voorkwam de aansluitingstreffer uit een kopbal van Roy Heesen. Even later moest Tomek opnieuw optreden bij een schot van Stan Keunen. In blessuretijd nog een grote mogelijkheid voor Volkel, maar de inzet van Justin Damen werd van de lijn gehaald. Zo won Volkel dus relatief eenvoudig en kan het zich gaan opmaken voor de volgende knock-out wedstrijd tegen de winnaar uit de wedstrijd Irene-Schijndel.