Volkel redt het niet tegen Olympia 18: 2-1.

Olympia'18 1 (zon)

2e klasse H

1 december 2019 14:30

Volkel is er niet in geslaagd de succesvolle reeks voort te zetten. Bij Olympia 18 in Boxmeer werd het na een meeslepend duel 2-1 voor de gastheren.

Volkel startte zonder captain Robin van Cuijk en had het in de beginfase lastig tegen een fel aandringend Olympia dat zijn tweede plaats vast wilde houden. In de 3e minuut kopte Douwe Zwaan uit een hoekschop naast. Een combinatie tussen Sam Luppes en Douwe Zwaan had ook bijna succes, maar Tomek Kuijpers kon de topscorer van Olympia van een doelpunt afhouden. Volkel moest terug en kwam in de 17e minuut met een eerste mogelijkheid. Helaas ontbrak de controle bij Bart Teeuwen. Teun Verhoeven probeerde het van afstand, maar zag zijn schot door doelman Jasper Görts gekeerd worden. In de 38e minuut de verdiende goal voor Olympia en wie anders dan Douwe Zwaan was de doelpuntenmaker. Hij schampte met zijn hoofd een corner van Olympia en in de uiterste hoek was Tomek Kuijpers kansloos. Volkel kreeg meer grip op Olympia en Justin Damen zag zijn schot overgetikt worden door de Olympia doelman. Uit de daaropvolgende corner was Thijmen de Ruijter dichtbij de gelijkmaker, maar hij mikte rakelings naast. Teun Verhoeven dook vrij op voor het doel van Olympia, maar plaatste de bal naast. De verdiende gelijkmaker viel toch en wel in de 43e minuut. Bram v/d Locht pikte een bal op die door Olympia slecht uitverdedigd werd en schoot door een woud aan spelers Volkel naast Olympia.

Na rust, met bij Volkel Daan Wijdeven voor Bram v/d Locht, ging Olympia opnieuw op zoek naar de winst. Uit een corner redde Tomek Kuijpers op een kopbal van Douwe Zwaan. Even later mikte diezelfde Zwaan naast het doel van Volkel. Volkel kwam sporadisch voor het doel van Olympia en uit een corner redde de Olympia goalie op een inzet van Thijmen de Ruijter. In de 70e minuut had de thuisploeg op voorsprong moeten komen. Douwe Zwaan ontsnapte aan de aandacht van de defensie van Volkel, maar oog in oog met Tomek Kuijpers, mistte hij jammerlijk. De 2-1 kwam er toch in de 73e minuut. Ditmaal vond Douwe Zwaan Sam Luppes bij een goeie combinatie en stond het 2-1. Volkel probeerde nog wat terug te doen. Zo was er een vrije trap van Jan v/d Rijt die op de lat belandde. Verder kwam Volkel niet. Douwe Zwaan had de wedstrijd moeten beslissen, maar faalde bij een vrije kop kans. Toch trok Olympia de winst naar zich toe en zal Volkel volgende week thuis tegen Vianen Vooruit het opnieuw moeten proberen. Deze wedstrijd begint trouwens al om 14 uur.