Volkel verschalkt Volharding met 2-1 en heeft eerste punten binnen.

Volharding 1 (zon)

Luuk Riepe (schot)

2e klasse H

13 oktober 2019 14:30

E.J.M. (Bert) Verstappen

In eigen huis is Volkel er dan toch in geslaagd om van de 0 af te komen. In een wedstrijd die al vroeg losbrandde en waar het venijn in de staart zat werd Volharding op de Eeuwsels getrakteerd op een 2-1 nederlaag. Op basis van de 2e helft een dik verdiende overwinning voor Volkel.

Al in de 3e minuut lag de 1-0 achter Volharding doelman Roel van Rens. Luuk Riepe stoomde op naar het doel en mikte via de paal binnen. Lang stond die stand niet op het bord, want in de 5e minuut was het alweer 1-1. Een vrije bal werd niet goed verdedigd door Volkel en nadat Tomek Kuijpers de bal ook moest lossen was het Jordy de Klijn die de gelijkmaker tegen de touwen schoot. Volkel was niet uit het veld geslagen en zag Teun Verhoeven zijn schot rakelings naast gaan. Aan de andere kant ook mogelijkheden, maar Tomek Kuijpers redde op een schuiver Melvin de Klijn. Even later deed Tomek dart kunstje nog eens over toen hij een vrije trap op de rand van de zestien onschadelijk maakte. In de 34e minuut had Volkel op voorsprong moeten komen, maar Job van Oort stuitte op de doelman en in de rebound schoot hij te gehaast over. Vlak voor rust ging Tim Brouwer alleen op doelman Tomek Kuijpers af, maar die kon ver buiten zijn zestien met de voeten redden.

Na rust had Volkel het betere van het spel en was het Robin van Cuijk die zijn ziedend schot net over zag gaan. Teun Verhoeven zag zijn schot op de handen van de doelman belanden en Bram v/d Locht trof de benen van de Volharding goalie. Justin Damen had in de 68e minuut moeten scoren toen hij alleen opdook voor Roel van Rens, maar de doelman van Volharding hield hem van scoren af. Een uitval van Volharding in de 74e minuut betekende bijna de 1-2, maar hier redde Tomek Kuijpers op een inzet van Tim Brouwer. In de 84e minuut had Melvin de Klijn een grote kans namens de gasten toen hij alleen op Tomek Kuijpers af ging, maar de Volkel goalie klaarde die situatie. Net toen iedereen zich verzoend leek te hebben met een gelijk spel viel dan toch de winnende voor Volkel in de 89e minuut. De ingevallen Bart Teeuwen werd vrij gespeeld en werd matchwinner voor Volkel met een bekeken schuiver. De eerste drie punten zijn binnen voor Volkel dat komende zondag met een goed gevoel af kan reizen naar Emplina.