Volkel laat het afweten in Vinkel: 5-0 verlies tegen EVVC.

EVVC 1 (zon)

RKSV Volkel 1 (zon)

2e klasse H

15 december 2019 14:00

Onbekend

Volkel is er niet in geslaagd de laatste wedstrijd van het jaar in winst om te zetten. Tegen EVVC werd het op sportpark De Zwaan in Vinkel 5-0 voor de gastheren die Volkel op alle fronten aftroefden.

EVVC begon fel aan de wedstrijd en dat resulteerde in de beginfase in een aantal gevaarlijk indraaiende corners, maar Volkel bleef op de been. Na 20 minuten kwam Volkel wat beter in de wedstrijd en won het ook wat meer persoonlijke duels. In de 33e minuut een ongelukkig moment voor Volkel als scheidsrechter van Hoof naar de stip wijst. Hij constateerde vasthouden en Bart Haerkens wist wel raad met dit buitenkansje en schoot EVVC op voorsprong. Vlak voor rust was er voor Volkel nog een goede kans, maar Teun Verhoeven raakte de paal.

Na rust, met Daan Wijdeven voor Thijmen de Ruijter, nam Volkel het initiatief, maar het leverde niet meer op dan een schotje van Bart Teeuwen. Bart v/d Kandelaar mocht als spits ook zijn eerste minuten maken in Volkel 1, maar Volkel kon niet echt een vuist maken tegen het felle EVVC. In de 62e minuut zag Rick van Amsterdam rood voor een veel te harde overtreding en toen was het verzet van Volkel helemaal gebroken. Via Falco v/d Rijt werd het 2-0 en 3-0, waarbij bij de 3-0 doelman Tomek Kuijpers opzichtig in de fout ging. Rob van Dijk tekende voor de 4-0 en vlak voor tijd werd het nog erger voor Volkel toen de 5-0 ook nog achter Tomek Kuijpers verdween. Een off day voor Volkel dat nu de winterstop ingaat en op 26 januari thuis DAW treft.  Dan zal het allemaal veel beter moeten.