Volkel krijgt gevoelige tik van DAW: 1-6.

DAW Schaijk 1 (zon)

... (scrimmage)

2e klasse H

26 januari 2020 14:30

In de eerste wedstrijd na de winterstop is Volkel op een gevoelige nederlaag getrakteerd door DAW uit Schaijk. In eigen huis werd Volkel op alle fronten afgetroefd en verloor het met 1-6.

In de 18e minuut werd het 0-1 door de niet gedekte Mark Megens die Tomek Kuijpers kansloos liet toen hij een doorgekopte bal binnen werkte. Volkel herstelde en nadat Bram v/d Locht op doelman Rick van Aalst stuitte vond Job van Oort het net namens Volkel uit de daar op volgende aanval. Even later was het aan de andere kant weer raak door toedoen van Corik Megens die een voorzet vanaf de rechterkant binnen liep. Volkel had de pech dat een kopbal van Thijmen de Ruijter uit een hoekschop van de lijn werd gehaald en zo was de ruststand 1-2.

Na rust werd het snel 1-3 middels een harde volley van Mark Megens. Volkel kwam geen moment meer in de wedstrijd en moest toezien hoe DAW de marge vergrootte. De 62e minuut was tekenend voor Volkel. Een veel feller DAW troefde Volkel af en Corik Megens stond aan het einde van die dadendrang: 1-4. Diezelfde Corik Megens mocht zijn hattrick voltooien uit een strafschop en vlak voor het einde tekende Corik Megens ook nog zijn vierde aan en daarmee hielp hij DAW aan een 1-6 zege.

Volgende week zal Volkel uit een heel ander vaatje moeten tappen als de uitwedstrijd bij Real Lunet in Vught op het programma staat.