Volkel komt tekort tegen Venhorst: 3-2.

Venhorst 1 (zon)

2e klasse H

29 september 2019 14:30

Volkel staat nog steeds met lege handen na de uitwedstrijd bij Venhorst. Op sportpark de Voskuilen verloor Volkel zijn tweede wedstrijd van het seizoen met 3-2.

Venhorst startte fel en al in de 4e minuut keek Volkel tegen een achterstand aan. Venhorst aanvoerder Luuk v/d Boogaard was opgerukt naar voren en vanaf de linkerkant leverde hij een voorzet af die door Lars ten Haaf in één keer op de pantoffel werd genomen en via een Volkels been was Tomek Kuijpers kansloos. De gelijkmaker liet niet lang op zich wachten. Teun Verhoeven knalde namens Volkel in de 12e minuut de 1-1 achter doelman Daan Fonken. Venhorst bleef aandringen en had ook het betere van het spel en in de 33e minuut werd het dan ook 2-1 door een kopbal van Luuk v/d Boogaard uit een hoekschop. Teun Verhoeven probeerde het nog een keer van afstand, maar schoot naast. Vlak voor rust viel de 3-1 voor Venhorst. Thijs van Sleeuwen verschalkte Tomek Kuijpers met een harde schuiver.

Na rust probeerde Volkel met meer druk naar voren te spelen, maar de defensie van Venhorst gaf geen krimp. Een dubbele wissel in de 65e minuut met Daan Wijdeven voor Gijs Verstraten en Job van Oort voor Bram v/d Loght bracht niet de ommekeer voor Volkel, want het was Venhorst dat gevaarlijker bleef. Zo plukte Tomek Kuijpers de bal van de voeten bij Thijs van Sleeuwen die alleen op hem afkwam. Diezelfde Thijs van Sleeuwen zag een schot in de 70e minuut net naast gaan. Invaller Mike van Grinsven zag zijn schot net naast het doel van Tomek Kuijpers zeilen. Ook Bodie Jilesen mocht nog invallen bij Volkel voor Robin van Cuijk, maar bij Volkel lukte niet veel tot 2 minuten voor tijd. Uit het niets schoot Teun Verhoeven de 3-2 tegen de touwen. In de 5 minuten extra tijd kon het toch nog alle kanten op. Tomek Kuijpers was opnieuw paraat toen Thijs van Sleeuwen wederom alleen op hem afkwam. De gelijkmaker voor Volkel had nog kunnen vallen toen Justin Damen Job van Oort bediende. Die zag zijn inzet echter rakelings naast gaan. Volkel leed daarmee zijn tweede nederlaag en gezien het spelbeeld was die ook terecht te noemen. Komende zondag zijn er nieuwe kansen voor Volkel als het in Berghem aan gaat treden tegen Berghem Sport.