Volkel verschalkt Vianen Vooruit: 1-0 op eigen Eeuwsels.

Vianen Vooruit 1 (zon)

2e klasse H

8 december 2019 14:00

In een wedstrijd met bar weinig hoogtepunten is Volkel er in geslaagd de nummer 3 Vianen Vooruit 3 punten af te snoepen. Met zijn doelpunt in de73e minuut kroonde Bram v/d Locht zich tot matchwinner bij Volkel.

Het eerste gevaar kwam van de kant van Vianen Vooruit in de 3e minuut toen een voorzet vanaf de rechterkant net gemist werd door Joost Verbiesen. In de 11e minuut kwam een goed georganiseerd voetballend Volkel voor de eerste keer voor het doel van Vianen. Bart Teeuwen had een mooie actie in petto, maar zijn afwerkend schot mistte kracht om Vianen pijn te doen. Voor de thee nog een keer Volkel dat Bram v/d Locht goed zag doorgaan op de achterlijn. Zijn voorzet werd door Bart Teeuwen rakelings naast gemikt.

In de 2e helft opnieuw weinig spektakel. In de 64e minuut had Vianen Vooruit moeten scoren toen Jeroen Bardoel oog in oog kwam te staan met Tomek Kuijpers. De Volkel goalie kwam echter goed uit en voorkwam zo een treffer. In de 73e minuut dan eindelijk opwinding en een doelpunt voor Volkel. Bart Teeuwen vond Bram v/d Locht die een verdediger uitkapte en de bal voorbij doelman Remco Loeffen in het mandje deponeerde: 1-0. Bij Volkel moest Daan Wijdeven door een blessure het veld verlaten. Voor hem keerde Jeroen v/d Laar na jarenlang blessureleed terug in de basis. De 1-1 had nog moeten vallen, maar alleen voor doelman Tomek Kuijpers, hielp invaller Thomas v/d Sanden een enorme kans om zeep door over te mikken.

Een prima overwinning van Volkel dat volgende week afreist naar Vinkel voor een heet middagje bij EVVC. Ook dan wordt er om 14 uur afgetrapt.