Volkel verzuimd te scoren en verliest met 0-3 van Emplina.

Emplina 1 (zon)

...
... (kopbal)
... (e.d.)

2e klasse H

1 maart 2020 14:30

Volkel had deze zondag in de thuiswedstrijd tegen Emplina, met name in de eerste helft, de kans om voor een stunt te zorgen. Echter het vizier bij de Volkel voorwaartsen was niet scherp afgesteld, waardoor Emplina in de 2e helft alsnog orde op zaken stelde.

In de eerste helft was Volkel veel gevaarlijker dan opponent Emplina. In de 12e minuut vond Bob Linders de vuisten van doelman Tom Stupers op zijn weg na een snelle omschakeling. In de rebound werd de inzet van Bram v/d Loght voor de lijn weggehaald door een Emplina verdediger. Even later werd een indraaiende corner van Bob Linders van de lijn gehaald. In de 27e minuut had het eigenlijk 1-0 moeten staan voor Volkel. Een goeie combinatie tussen Bob Linders en Bram v/d Locht werd door die laatste echter op de doelman gemikt.

Na de thee kwam Emplina sterk opzetten en werd het in de 55e minuut 0-1 door toedoen van Olav van Boxtel die een voorzet vanaf de rechterkant binnen werkte. In de 67e minuut stond Volkel goalie Tomek Kuijpers de 0-2 in de weg toen invaller Vincent Lathouwers vrij voor hem op dook. Volkel trainer Michiel Jans bracht Rick van Amsterdam voor Bram v/d Locht en posteerde Thijmen de Ruijter voorin. Het doelpunt viel echter aan de andere kant toen Luuk v/d Vondervoort een corner met het hoofd achter Tomek Kuijpers knikte. Een minuut later hoop voor Volkel toen Thijmen de Ruijter door de doelman werd neergelegd en de bal op de stip ging. Bob Linders mistte echter door de bal hoog over te mikken. Invaller Niels Nijbroek tekende nog voor de 0-3 uit een voorzet.

Volkel verloor dus opnieuw, maar kan wel terugzien op vooral een goede eerste helft. Als dan ook nog het scorend vermogen terugkomt dan kan het in de volgende thuiswedstrijd zondag a.s. tegen Berghem Sport misschien toch nog voor een verassing gaan zorgen.