Beter voetbal maar geen punten voor Volkel

RKSV Volkel 1

Sparta'25 1 (zon)

Job van Oort (vrije trap)

2e klasse G

6 november 2022 14:30

W.J.M. Timmers

Sportpark Volkel
Eeuwsels 14
5408AJ
VOLKEL
tel. 0413-273336

Na het teleurstellende resultaat van vorige week moest het deze wel lukken tegen het hoger geplaatste Sparta ’25 uit Beek en Donk. Sparta is een voetballende club die altijd wel bovenin mee draait. Volkel begon gemotiveerd en liet zich van z’n beste kant zien. Ook Sparta liet blijken dat ze Volkel niet onderschatten. Daardoor werd de meeste strijd gestreden tussen beide 16 meter gebieden. Een misser in de Volkel defensie leverde een kleine kans op voor Sparta doch deze werd slecht verwerkt. Dit was in de 14 min. en was pas de eerste kans van de wedstrijd. Volkel kreeg in de 20 min. een vrije schop net buiten het 16 meter gebied van Sparta. Job v Oort trapte deze op sublieme wijze boven in de kruising. Zo was het uit het niets 1 – 0 voor Volkel. Een mooie opsteker voor de rest van de wedstrijd. Maar het liep anders, Na 35 min. spelen kreeg een speler van Sparta de bal op 35 meter van het doel voor zijn voeten en deze haalde verwoestend uit en de bal verdween snoeihard in het doel van Volkel. 1- 1. Deze stand was tevens de ruststand, Er waren nog wel een paar kleine kansjes voor Sparta maar daar bleef het ook bij.

In de 2de helft zagen we hetzelfde spelbeeld als in de 1ste helft. Veelal duels op het middenveld zonder echt veel kansen. Volkel wisselde Bram v d Locht voor Jeroen v d Laar en Jarny Reijnen voor Dennis v d Burgt. Het duurde tot de 60ste min. voordat Volkel zijn eerste goede kans kreeg maar in de tegenaanval kreeg Sparta een prima kans maar ook die werd niet benut. Iedereen ging er van uit dat het een, zeker verdiend, gelijkspel zou gaan worden gezien het getoonde spel van beide ploegen, totdat Sparta in de 80ste min. plotseling op een 2 – 1 voorsprong kwam. Een schot van de linksbuiten van Sparta werd keurig tegen gehouden door onze doelman Tom v d Burgt doch in de rebound werd de bal alsnog ingeschoten. Volkel moest aan de bak om tenminste nog 1 punt uit het duel te slepen. Het deed wat het kon maar het was echter Sparta dat, in de counter, de meeste kansen kreeg en het was aan doelman Tom v d Burgt te danken dat de einduitslag niet groter uitviel. Het vertoonde spel en de inzet deze wedstrijd waren zeker beter als in de vorige partij en geeft hoop voor de nog resterende wedstrijden.

Volgende week speelt Volkel uit tegen DAW uit Schaijk.

Grtjs,  Gerald