Indeling Scheidsrechters Jeugdwedstrijden

Inzet seniorenscheidsrechters bij de jeugd

Wij als jeugdcommissie hebben te weinig vrijwilligers die als scheidsrechters wedstrijden fluiten. Om toch ervoor te zorgen dat de jeugd een scheidsrechter heeft is bij RKSV Volkel dat actieve voetballende senioren die niet vrijwilliger zijn aangesteld wordt als scheidsrechter van een jeugdwedstrijd. Normaliter wordt het ongeveer op alfabet ingepland.
Ongeveer komt dit erop neer dat je +/- 1 keer in de twee jaar aan de beurt bent om te fluiten.

Hier nog belangrijke punten:
- In de hoofdlijn je bent verantwoordelijk voor de ingedeelde wedstrijd als scheidsrechter. Je bent kan de wedstrijd zelf fluiten of je kan natuurlijk ook iemand anders regelen.
- Je blijft altijd verantwoordelijk waar je op ingedeeld staat ook al wordt er geruild van wedstrijden met een teamgenoot, andere senior of je hebt iemand anders geregeld. Wij kunnen niet allemaal bij houden hoe dat allemaal zit.
- Leiders dienen nieuwe senioren te laten weten van het fluiten van de jeugd.
- Jeugdcommissie gaat niet vervangen regelen als een senior niet kan fluiten. Hij moet zelf vervanging regelen.
- Leiders zijn verantwoordelijk dat de senior op de hoogte is dat hij of zij moeten fluiten
- Mocht er vragen zijn over de lijst of dat iemand vrijwilliger is die op de lijst staat kan dit worden doorgegeven aan de jeugdcommissie en die komen er op terug.
- Afmelden gaat Niet. Leiders dan graag meedenken voor de senior.

Ik hoop dat we het belang hiervan als Leiders van de senioren goed kunnen overdragen naar de senioren en dat er begrip is. Want als senioren vindt je het prettig(normaal) als er een scheidsrechter is(ook al ben je het er niet altijd mee eens). Samen moet we het doen voor RKSV Volkel! Voor de jeugd!

Schema voorjaar 2023

indeling_scheidsrechters_voorjaar_2023.png