Volkel deelt punten met SSS’18 uit Overloon

Raaijweg 11
5825AL
OVERLOON

De 3de competitiewedstrijd voor Volkel werd gespeeld in Overloon bij de plaatselijke voetbalclub SSS ’18. Een ploeg die nog op 0 punten stond, wat zeker geen garantie was dat er maar eventjes gewonnen zou worden. Volkel begon heel goed aan de wedstrijd fel voetballend maakte Volkel al in de 3de min. de 0 – 1. Na goed doorzetten van Thijmen de Ruijter gaf Dennis v.d. Burgt de bal prima voor en Bodie Jilisen maakte de geboden kans prima af. Ook in de 6de min. leverde het goede en felle voetbal weer een prima kans op. Ditmaal stond het vizier van Dennis v.d. Burgt helaas niet op scherp en bleef het 0 – 1.

Na ongeveer 10 min. kwam Overloon meer en meer in de wedstrijd en kreeg een goede kans op de gelijkmaker maar ook dat vizier stond, gelukkig voor Volkel, niet op scherp. Helaas zakte Volkel meer en meer weg en de gelijkmaker liet dan ook niet lang op zich wachten. Na eerst een bal op de lat werd het door slecht verdedigen van Volkel 1 – 1. Het werd een open wedstrijd met over en weer kansen, alhoewel de eerlijkheid gebied te zeggen dat Overloon daarin de meeste kansen kreeg. Het rustsignaal kwam dan voor Volkel niet ongelegen en hield de stand op 1 – 1. Na de rust werd het al snel 2 – 1 voor Overloon door niet goed opletten van Volkel. In de 60ste min. kwam Jarny Reijnen in het veld voor Fenno Jilisen. De wissel had al vlug resultaat en na een voorzet van Jarny Reijnen maakte Rick v. Amsterdam de op dat moment verdiende 2 – 2. De wedstrijd zakte ver weg en het leek dat beide teams tevreden waren met een punt. De goed leidende scheidsrechter maakte het nog spannend door Overloon een strafschop toe te kennen nadat een speler van Volkel van dichtbij een bal tegen zijn arm kreeg getrapt. Of het gerechtigheid is weet ik niet maar de strafschop werd gemist en bleef het 2 – 2. Na nog wat kansjes over en weer bleef het gelijk. Volkel kon leven met de eindstand van 2 – 2 en nam dus een welkom puntje mee naar huis. Volgende week staat de wedstrijd Volkel tegen Olympia uit Boxmeer op het programma met daarin weer nieuwe kansen om punten te halen.

Grtjs,  Gerald