Duur puntenverlies in degradatiekraker

St. Antoniusweg 11
6562GL
GROESBEEK

Volkel heeft duur puntenverlies geleden tegen hekkensluiter Groesbeekse Boys in de strijd tegen degradatie. Volkel begon als de betere partij aan de wedstrijd en creëerde al snel kansen met 2 vrije trappen van Bram vd Locht die net het doel miste. Al in de 15e minuut wist Bram wel te raken met een prachtig afstandsschot. Hierna zakte Volkel wat in om de voorsprong te verdedigen en deed dat keurig, want Groesbeekse Boys kwam niet aan een doelpoging toe. Dat was de 2e helft wel anders, want al vroeg kwam Groesbeekse Boys op gelijke hoogte met een intikker. Het was Groesbeekse boys die in de 2e helft de meeste aanvallen had en meer balbezit had. Volkel kwam in de 60e minuut toch bijna op 2-1, maar de halve omhaal van Bram vd Locht belande op de lat. Ook met een schot van Jarni Reijnen in de korte hoek was Volkel dichtbij de 2-1, maar de keeper redde uitstekend. Beide ploegen wilde in de slotfase er nog met 3 punten vandoor gaan. Uiteindelijk in de laatste minuut van de extra tijd kreeg Groesbeekse Boys een penalty. Erg opmerkelijk was hoe deze werd genomen, want de speler raakte de bal 2 keer door via zijn standbeen te scoren. De scheidsrechter keurde het doelpunt toch goed en floot de wedstrijd af.

Een erg zuur verlies en erg belangrijke punten die nu misgelopen zijn voor handhaving in de 2e klasse, maar het is nog niet voorbij. Komende week komt Schijndel op bezoek. Voor de 2e keer dit seizoen, want voor de beker stonden beide ploegen al tegenover elkaar op de Eeuwsels. Toen kwam Schijndel in de slotfase nog op gelijke hoogte en eindigde de wedstrijd 1-1.