Slechte competitie start Volkel

Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Na een redelijke voorbereiding moest Volkel vandaag, zondag 25 september, op bezoek bij Prinses Irene. Een lastige ploeg om tegen te beginnen.

Allereerst een berichtje van huishoudelijke aard. Een aantal mensen uit de club zijn begonnen met het oprichten van een supportersclub. Een mooi initiatief waar hopelijk veel leden zich bij aansluiten. Men kan zich opgeven via het mailadres; [email protected] indien men interesse heeft.

Organisatie veel succes !!

Nu de wedstrijd Prinses Irene – Volkel

Helaas voor Volkel waren er verschillende jongens niet bij. Ook onze vaste vlagger was er vandaag niet bij maar werd uitstekend vervangen door Jacco Schouten. Toch begon Volkel sterk aan de wedstrijd door fel te voetballen en alle duels te winnen. Na 5 min. leverde dat een hoekschop op die werd genomen door Bram v d Locht. Helaas voor Volkel leverde de hoekschop niks op.

Na deze hoekschop werd Nistelrode sterker en nam de wedstrijd over. In de 11 min. resulteerde dit al in een goede kans voor Nistelrode. Gelukkig voor Volkel stond hun vizier niet scherp. Toch kon Volkel geen vuist maken tegen een sterker Nistelrode. Het duurde dan ook niet lang dat Nistelrode op voorsprong kwam. Na slecht ingrijpen van de Volkelse defensie maakte Nistelrode de 1-0 door een goedlopende aanval bekwaam af te ronden. Na deze tegentreffer wist Volkel het niet meer en kwam regelmatig in de problemen. In de 16 min. verdiende Nistelrode een strafschop na een overtreding binnen de 16 meter van Volkel. De toegekende strafschop werd, gelukkig voor Volkel. gemist. Volkel moest alle zeilen bijzetten om niet meer tegen doelpunten te krijgen. Met werklust en enig geluk bleef het, ook mede door onze goed keepende doelman Tom v d Burgt, slechts 1-0 tot aan de rust.

In de 2de helft kwam Thijmen de Ruijter voor Tom Riepe. Ook de 2de helft begon Volkel weer feller en sterker dan Nistelrode. Het leverde echter geen echte kansen op. Het duurde tot in de 63ste toen Volkel een hoekschop verdiende. De bal werd goed voorgebracht door Bram v d Locht maar echt gevaarlijk werd het niet. Job v Oort kwam in het veld voor Jarny Reijnen om het tij te doen keren.

De stand veranderde niet want Volkel werd door Doelman Tom v d Burgt in de wedstrijd gehouden door enkele prima reddingen. Gaandeweg de wedstrijd echter werd Volkel gevaarlijker en begon Volkel er toch in te geloven dat er misschien een puntje te halen was. Door Thijmen de Ruijter door te schuiven naar de spitspositie ging Volkel 1 op 1 voetballen.  Ook wisselde trainer Michiel 2 spelers zodat  A=spelers Thomas Duis en Morrisson Mulders hun competitie debuut konden maken. De jongens vielen prima in maar konden niet het verschil maken. Doordat Volkel 1 op 1 voetbalde kreeg Nistelrode natuurlijk meer ruimte en werd dan ook een paar keer gevaarlijk maar Tom v d Burgt keepte attent. Volkel raakte nog de kruising vanuit een vrije schop en na een goede voorzet ook nog de lat maar helaas leverde dat geen doelpunt op. Met enig geluk hadden we nog een puntje kunnen stelen maar het bleef uiteindelijk toch 1-0 voor Nistelrode. Geen goed wedstrijd van Volkelse kant maar hopelijk gaat dat de volgende wedstrijd tegen Eendracht uit Mook weer beter en kunnen we de 3 punten thuis houden. Jongens succes.