Volkel verliest onverdiend in eigen huis van Margriet: 0-2.

RKSV Volkel 1

Margriet 1 (zon)

2 december 2018 14:30

Op deze natte zondag heeft Volkel op het eigen Eeuwsels een 0-2 nederlaag geleden tegen een verdedigend ingesteld Margriet.

Volkel begon gehandicapt (Thijmen de Ruijter, Robin van Cuijk en Luuk v/d Elzen waren afwezig) aan de wedstrijd. Volkel mocht van Margriet het spel maken en kreeg dan ook mogelijkheden. In de 9eminuut zagen de Volkel getrouwen een mislukt schot van Justin Damen over gaan. Even later controleerde Bob Linders een lange bal goed, maar werd hij van scoren afgehouden door de goed uit zijn doel gekomen Margriet doelman Danny de Natris. Job van Oort probeerde het van afstand, maar zijn eerste schot ging naast en het tweede (een schuiver) werd een prooi voor de Margriet doelman. Uit een corner kopte Ruud Verstegen bij de eerste paal net over. In de 24eminuut de eerste keer Margriet dat prompt scoorde. Op advies van zijn assistent keurde scheidsrechter van Rossem de treffer echter af wegens buitenspel. Vlak voor rust nog een vrije trap van Ruud Verstegen dat in de handen van de Volkel goalie verdween.

Na rust verhoogde Volkel het tempo en had het bijna succes toen Bob Linders alleen voor de doelman opdook, maar de bal naast mikte. Margriet kroop iets meer uit zijn schulp en zag Max van Berkom opduiken voor het Volkel doel. Zijn schuiver werd echter prima gestopt door een alerte Tomek Kuijpers. In de 55eminuut had Volkel pech dat een vrije trap van Bob Linders via een mislukte actie van Margriet verdediger Jorn van Bakel op de lat ging. Diezelfde van Bakel zorgde wel voor de 0-1 toen hij ongehinderd een hoge bal binnen knikte. Een domper voor Volkel dat Ruud Verstegen nog naast zag mikken uit een corner. In de slotfase was het alles of niets voor Volkel dat extra spits Jan v/d Rijt inbracht voor Ruud Verstegen. Direct daarna echter de genadeklap voor de gastheren toen Max van Berkom via een gelukkige kluts doelman Tomek Kuijpers kansloos liet en de 0-2 op het bord bracht.

Donderdag speelt Volkel om 20 uur de bekerwedstrijd in eigen huis tegen Mierlo Hout en zondag om 14 uur wordt er in Handel afgetrapt voor het volgende competitieduel.