Onverdiend verlies Volkel bij Boekel Sport: 2-0

Boekel Sport 1 (zon)

RKSV Volkel 1

7 april 2019 14:30

Gezien het spelbeeld van de wedstrijd had Volkel deze zondag in de uitwedstrijd bij Boekel Sport zeker een punt verdiend, maar omdat Boekel Sport zich effectiever toonde voor het doel stond er na 90 minuten een 2-0 stand op het scorebord.

Het eerste half uur van de wedstrijd was voor de thuisploeg dat in de 6eminuut op de rand van de zestien een vrije bal mocht nemen. Die werd echter hard over geschoten door Twan Merks die even later weer over mikte. In de 21eminuut had het 1-0 moeten staan, maar Tomek Kuijpers had een prima redding in petto toen Tijn van Lankveld vrij voor hem opdook. Het eerste moment van Volkel was er in de 26eminuut toen Jan v/d Rijt uithaalde, maar besloot over het doel. De tot dan toe verdiende treffer voor Boekel Sport kwam even later uit een corner. Merijn van Haandel kon ongehinderd binnen koppen. Volkel kwam nu meer naar voren. Zo verdween een schot van Bram v/d Loght in de handen van Boekel doelman Zwanenburg. Even later stak Justin Damen goed op Jan v/d Rijt die de buitenkant van de paal teisterde.

Na rust kwam Luuk v/d Elzen bij Volkel in de ploeg voor Bram v/d Loght en was het eigenlijk eenrichtingsverkeer richting doel van Boekel Sport. Een hakje van Luuk v/d Elzen bracht Jan v/d Rijt in stelling, maar hij mikte naast. Met Robin van Cuijk voor Rick van Hinthum kwam er nog meer stootkracht bij Volkel. In de 72eminuut ging Justin Damen neer in de zestien, maar Volkel had de pech dat scheidsrechter Bouw, die geen gelukkige hand had als het ging om beslissingen in het voordeel van Volkel, de strafschop weg wuifde. Volkel bleef drukken, maar kreeg in de 75eminuut de kous op de kop. Invaller Jari Claasse profiteerde van balverlies op het middenveld en alleen voor Tomek Kuijpers schoof hij de bal tegen het net. Justin Damen ging aan de andere kant ook alleen op het doel af, maar vond de voeten van Jesse Zwanenburg op zijn weg. In de 86eminuut opnieuw Justin Damen die nu wel voorbij de doelman ging maar zijn inzet weggewerkt zag worden door een Boekel Sport verdediger. In blessuretijd had een ziedend schot van Robin van Cuijk een beter lot verdiend, maar de lat bracht redding voor de Boekelnaren die zo de 2-0 winst over de streep trokken. Komende zondag zal Volkel in eigen huis moeten proberen Handel te verslaan.