Volkel wint nipt bij Handel: 0-1.

Handel 1 (zon)

RKSV Volkel 1

31 maart 2019 12:00

In een sportieve lunchwedstrijd wist Volkel een kleine overwinning weg te slepen bij Handel. Met zijn doelpunt in de 27eminuut werd Justin Damen de matchwinner voor Volkel.

Handel drong vooral in de eerste helft aan en kreeg ook diverse mogelijkheden. Zo was er al in de 3eminuut een schot van Jeff Rijksen dat naast het Volkel doel ging. Even later kopte Thijs Jeurissen namens de thuisclub uit een corner naast. Koen Franken was ook gevaarlijk, maar zag zijn schot via een Volkels been corner gaan. In de 21eminuut een belangrijke redding van Volkel goalie Tomek Kuijpers die een kopbal in de lage hoek uit zijn doel kon werken. Tot dan toe was Volkel nog niet gevaarlijk geweest voor het doel van Handel, maar dat veranderde in de 27eminuut. Sander v/d Elzen, basiskracht voor Robin van Cuijk, vond Justin Damen die keeper Tijmen Brouwer verschalkte met een lage schuiver: 0-1. Het duurde even voordat Handel zich herstelde en Jeff Rijksen had de gelijkmaker op zijn voet, maar vrij voor Tomek Kuijpers knalde hij hoog over.

Na rust had Volkel meer controle over de wedstrijd en was het de opgerukte Gijs Verstraten die een goede mogelijkheid kreeg. Hij schoot echter over. Een schot van Bob Linders ging via een verdediger corner en even later werd een uithaal van Luuk Riepe opnieuw geblokt door de defensie van Handel. Bij een snelle tegenstoot van Volkel in de 67e minuut vond Bram v/d Loght Justin Damen die de grote teen van doelman Brouwer op zijn weg vond. Nadat Luuk v/d Elzen in de ploeg was gekomen voor Bob Linders gaf deze meteen zijn visitekaartje af. Zijn schot ging echter over. Handel had in de 2ehelft nog geen enkele mogelijkheid gehad. Een hoge vrije bal in de zestien bij Volkel bracht hierin verandering in. Tomek Kuijpers moest lossen en Rob Manders kreeg de bal voor zijn voeten. Een verdedigend been van Volkel kon ternauwernood de 1-1 voorkomen. In de laatste 10 minuten van de wedstrijd werd het alles of niets voor Handel. De lange verdediger Thijs Jeurissen werd voorin geposteerd door trainer Tom Jacobs en Handel ging meer met lange ballen werken. Dit was bijna succesvol, maar opnieuw Rob Manders mikte naast. Vlak voor affluiten kreeg Luuk v/d Elzen nog een enorme kans, maar zijn lobje was te zacht om doelman Tijmen Brouwer te passeren en zo sleepte Volkel de 0-1 winst binnen. Komende zondag opnieuw een uitwedstrijd voor Volkel als om 14.30 Boekel Sport in Boekel de tegenstander is.