Volkel komt tekort tegen Heeswijk en verliest met 3-1.

Heeswijk 1 (zon)

RKSV Volkel 1

2e klasse H

3 november 2019 14:30

Met Daan Wijdeven in de basis voor de 5! wedstrijden geschorste Rick van Hinthum naar aanleiding van zijn rode kaart en commentaar in de wedstrijd tegen Helvoirt heeft Volkel in en tegen Heeswijk een 3-1 nederlaag geleden. Tegen de fysiek sterke gastheren kwam Volkel wat tekort en na een 1-0 ruststand werd het uiteindelijk 3-1.

In de gelijk opgaande eerste helft startte Heeswijk fel en vinnig en in de 12e minuut leverde dat een eerste kans op toen Max Sluijter Wouter van Dijke vond die over schoot. Volkel probeerde voetballend de weg naar het doel te vinden en dat lukte toen Bart Teeuwen Robin van Cuijk in stelling bracht. Het schot werd echter geblokt. Tot twee keer toe moest Tomek Kuijpers in de 17e minuut handelend optreden. Beide keren kon hij een kans van Wouter van Dijke onschadelijk maken. In de 26e minuut was de Volkel doelman dan toch kansloos op een uithaal van Stef Adank die met links de verre hoek vond. In de 35e minuut Volkel dat bijna succesvol was. Bart Teeuwen speelde op Teun Verhoeven die met zijn geplaatste bal rakelings naast mikte.

Na rust bleef Teun Verhoeven achter in de kleedkamer en kwam Bob Linders in de ploeg bij Volkel. Heeswijk bleef fel en fysiek spelen en kwam in de 52e minuut op 2-0. In eerste instantie stopte Tomek Kuijpers knap een inzet van Max Sluijter, maar tegen de rebound van Juul Heerkens was ook hij kansloos. Jan v/d Rijt kwam in de ploeg voor Justin Damen en Volkel vocht zich terug in de wedstrijd. Opnieuw Bart Teeuwen vond de ingevallen Jan v/d Rijt en die verschalkte doelman Ard Groenendijk met een bekeken bal in de 77e minuut. Volkel ging op zoek naar de gelijkmaker en moest dus ruimte achterin laten. Een kopbal van Max Sluijter werd een prooi voor Tomek Kuijpers. Vlak voor tijd werd Wouter van Dijke door Thijmen de Ruijter bij een uitval neergelegd in de zestien. De toegekende strafschop van Tom Sleddens werd echter subliem uit het doel geranseld door Tomek Kuijpers. In de slotfase speelt Volkel alles of niets met gelegenheidsspits Rick van Amsterdam. Het doelpunt viel echter aan de andere kant als invaller Terry van Steenbergen Max Sluijter bediend die de 3-1 op het bord zet.

Komende zondag weer een thuiswedstrijd voor Volkel als het SVSSS uit Udenhout ontvangt.