Aandacht voor verslaving bij de club. Bullshift helpt ons.

10 mei 2023 19:15

Alcohol, drugs en gokken zijn niet meer weg te denken in onze maatschappij. Ook in Volkel komen jongeren en volwassenen hier veelvuldig mee in aanraking. Ouders en de leden van het bestuur van de voetbalclub maken zich hier zorgen over.

Samen met de vertrouwenspersonen (Jan Lelivelt en Lida Zwaans) zijn leden van het bestuur in gesprek geraakt met Bullshift, een organisatie in Uden die iedereen verwelkomt die om wat voor reden dan ook vastloopt in het leven en weer op weg geholpen wil worden. Of het nu gaat om huiselijk geweld, geldproblemen, verslaving, problemen op school of op het werk of in de relationele sfeer. Je kunt er zonder afspraak binnenlopen en je ontmoet ervaringsdeskundigen en (sport-)coaches.
Inmiddels heeft er een informatieavond plaatsgevonden voor jeugdleiders en trainers en is er gisteren een informatieavond geweest voor de JO14 t/m JO19/MO20. De jeugd kreeg indrukwekkende verhalen te horen van Ton, Jurgen en Leontien en mocht daarna vragen stellen. De kinderen hebben met grote betrokkenheid zitten luisteren. Hen is verteld dat zij altijd contact op mogen nemen met Bullshift of met de vertrouwenspersonen als zij daar behoefte aan hebben. Hun verhalen zullen vertrouwelijk behandeld worden.
Voor Bullshift kun je terecht op:
‪0413410020‬, [email protected]
Voor de vertrouwwenspersonen Jan en/of Lida kun je terecht bij [email protected], als je een bericht stuurt nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.
We kunnen ons voorstellen dat er bij ouders behoefte is om meer informatie te krijgen en vragen te stellen. De mensen van Bullshift en Jan en Lida zijn aanstaande dinsdag 16 mei om 20.00 aanwezig in de kantine waar jullie van harte welkom zijn.