In memoriam Jan Bongers

13 juli 2023 0:00

Maandag 10 juli is Jan Bongers op 88 jarige leeftijd overleden. Jan was een man die wekelijks bij de voetbalclub aanwezig was. Elke klus pakte hij aan, je kon op hem bouwen. Hij was een trouwe supporter, kwam graag bij het eerste kijken en hij stak zijn mening niet onder tafel of stoelen. Met Jan had je altijd een gesprek.

In 1984 werd hij lid van de voetbalclub, niet als voetballer maar als supporter van zijn zonen. Iedere week langs de lijn en zijn jongens aanmoedigen. Jan werd geen leider of trainer maar liet zijn handen wapperen. Meteen aan de slag bij de onderhoudsploeg en dit heeft hij 37 jaar lang volgehouden. De kantine bouwen, de tribune bouwen en verder iedere week de kleedkamers mee schoonmaken en onderhoudswerkzaamheden uitvoeren.

Voor al zijn werk is hij in de afgelopen jaren onderscheiden; eerst in 1997 een bondsspel van de NKS ontvangen, vervolgens in 2003 Vriend van Volkel en in 2014 Lid van Verdienste geworden. In 2017 ontving hij van de burgemeester in onze kantine de Koninklijke Onderscheiding. In Volkel was hij lid van de vrijwilligers groep bij Volkel in de Wolken, de vrijwilligers die Jan Coppens hielpen met allerlei vrijwilligerswerk in het hele dorp en vrijwilliger bij de voetbalclub. Kortom een man die zich graag voor het dorp inzette. Jan, dank hiervoor!

We zullen Jan missen en we wensen de familie; Nellie, kinderen en kleinkinderen heel veel sterkte met dit verlies.

Bestuur RKSV-Volkel