In memoriam Piet van de Burgt

21 juli 2023 20:45

Afgelopen week is Piet van de Burgt op 77 jarige leeftijd overleden. Piet was 69 jaar lid van de club. In 1954 is hij lid geworden en is de club altijd trouw gebleven. In 2019 hebben we hem nog gehuldigd voor het 65 jarig jubileum.

Piet was vooral bekend vanwege zijn voetbaltalenten. Eind jaren 60 bij de A-junioren en in de begin jaren 70 was hij speler van Volkel 1, hij was een verdienstelijke spits. Had een enorm schot in zijn benen en in 71-72 was hij topscoorder van Volkel 1. Ook bij de veteranen heeft hij nog enkele jaren gevoetbald. In de jaren eind 60 was het verzamelen bij café Hurkmans. Een paar borreltjes en dan het veld in.

In de jaren 70 heeft hij nog zitting genomen in het bestuur van RKSV-Volkel. Penningmeester was een taak die hij voor zijn rekening genomen had.

Piet we zullen je blijven herinneren als een man met een brede lach die plezier beleefde bij de club.

We wensen Thea, Roel en overige familieleden heel veel sterkte met dit verlies.

Bestuur RKSV-Volkel