Nieuwsbrief september 2023

22 september 2023 8:45

Beste leden van RKSV Volkel,
Het seizoen is alweer ruim een maand geleden gestart. Vele trainingen en bekerwedstrijden staan op de voetbalagenda. Iedere dag is er weer volop leven op ons sportpark.

We hebben met z’n allen niet stil gezeten in de zomerperiode. In de vakantie is er enorm hard gewerkt om de kantine op te knappen. Het was een hele klus en ik wil eigenlijk geen namen noemen maar in dit geval wil ik in ieder geval John wel noemen. Ons idee is dat hij de meeste tijd van de vakantie doorgebracht heeft in de kantine. John en al die andere enthousiastelingen enorm bedankt voor de werkzaamheden. In de Kerstvakantie willen we de vloer en de bar aanpakken en dan zijn we, wat kantine betreft, weer voor enkele jaren up-to-date.

Voetbaltechnisch zien we ook mooie ontwikkelingen. Onze eerst en tweede team zijn goed gestart. Er wordt met plezier getraind en gevoetbald. We hopen dan ook dat ze minimaal bovenin mee gaan draaien. We leggen de lat niet onbereikbaar hoog maar we hebben wel ambities. Mannen succes met de competitie die volgende week van start gaat. Dit jaar hebben we een senioren zaterdagteam in de competitie. Afgelopen zaterdag even een kijkje gaan nemen en ik zie een mooi voetballend team met jonge enthousiaste jongens en leiders. Het is als pilot gestart en op het einde van het seizoen zullen we evalueren en besluiten of we dit gaan continueren.

De technische commissie, de sponsorcommissie, de onderhoudsploeg, wasvrouwen, kantinepersoneel en de supportersvereniging hebben hun voorbereidingen voor het nieuwe seizoen ook genomen. Voor hen mag de competitie starten. Dank vrijwilligers en dat we nog jaren gebruik mogen maken van jullie enorme inzet.

Het hoofdbestuur is op volle sterkte gekomen. Tijdens de jaarvergadering op 4 december 2023 zullen we de nieuwe leden: Fred van Boxtel (materialen/ onderhoud) en Maaike de Groot; secretaris introduceren en krijgen jullie de kans om deze mensen officieel te benoemen als bestuurslid. Ook zullen we Wilco van Nuland bedanken dat hij de taak van penningmeester van Ad overgenomen heeft. Ad en Willy nemen afscheid als bestuurslid. Het is wel jammer dat het jeugdbestuur nog niet op volle sterkte is. Hopelijk vinden we snel een voorzitter.

Dit jaar zal er geen clubblad meer op de mat vallen. We hebben hiervoor gekozen omdat het nieuws vaak laat aankwam bij de leden van de vereniging. We zullen dit jaar een presentatiegids uitbrengen. Deze komt eind oktober/ begin november op de mat van ieder gezin die gekoppeld is aan onze vereniging. De rubrieken zoals de pen doorgeven of de statistieken worden wel op de site geplaatst. Op deze manier willen we up-to-date blijven en bent u middels nieuwsberichten op de hoogte wat ons bezig houdt. We hebben als bestuur besloten om geen enkel team (senioren en junioren) meer op de platte kar door het dorp te rijden. Ieder jaar gebeuren er ongelukken mee en we willen een kampioensfeestje niet bederven met ongelukken. Jammer natuurlijk maar beter dat je het nu weet dan voor het feestje.

Wij hopen dat iedereen een geweldig seizoen gaat beleven; sportief, respectvol, zonder blessures en met resultaten zodat je de derde helft met plezier kan voortzetten. Natuurlijk zien we iedereen heel graag bij onze jubilarissenavond op vrijdag 29 september 2023.

Namens het bestuur van RKSV Volkel

Dirk Verwijst