Nieuws van de jeugdcommissie

23 december 2023 20:45

Na wat zoekwerk hebben we een nieuwe jeugdvoorzitter Eric Riepe. Wij als JC denken in Eric een goede opvolger te hebben gevonden voor Edwin van Diessen. Eric is voor vele van ons een bekende bij de club en zal verder ingewerkt worden binnen ons team.

Ondertussen heeft de JC niet stil gezeten. Een aantal weken geleden hebben we met Bullshift en vertrouwenspersonen een bijeenkomst voor de ouders van de spelers georganiseerd. Deze bijeenkomst is overigens weer goed bezocht. Daarnaast is onze oudere jeugd bezocht op de training door Bullshift. Zij zijn in gesprek geweest met diverse teams en spelers over hun organisatie en waar de spelers Bullshift voor kunnen benaderen.

Ook zijn we alweer bezig met de voorbereiding van de 2e seizoenshelft. De toernooicommissie is een thuistoernooi aan het organiseren dat op vrijdagavond 24 en zaterdag 25 mei gaat plaatsvinden. Op 25 mei is ook de penaltybokaal en aansluitend de afsluiting van de jeugd en zijn begeleiding.

De feestdagen staan weer voor de deur en alle teams hebben hun eerste wedstrijden gevoetbald in fase 1 en 2. Fase 1 waren voorheen bekerwedstrijden. In fase 2 hebben diverse teams tot het einde toe meegestreden om de 1e plek. De JO11-2 en de JO14-1 hebben deze fase afgesloten met een 1e plaats en hebben dit op hun eigen manier gevierd.

De KNVB gaat nu de fase 3 indeling maken, waardoor er nog meer teams zullen gaan voetballen op hun eigen niveau. Hierdoor zullen alle jeugdteams steeds meer teams tegenkomen die van hetzelfde niveau zijn. In fase 4 zal uiteindelijk en hopelijk iedereen tegenstanders hebben van hun eigen niveau. In deze fase komen ook de ware kampioenen naar boven.

Door deze manier van opbouwen van competitie zullen er meer wedstrijden spannender worden tot het eind. Ik wil daarom alle toeschouwers en ouders vragen om zich ondanks de spanning toch sportief en correct te gedragen naar zowel de kinderen, scheidrechters, hun assistenten en begeleiders van het team. Eigenlijk staat er maar een ding centraal in dit spel en dat is het plezier van het gehele team wat op het veld staat. Dat wil dus zeggen alle spelers, ook die van de tegenstanders met hun begeleiders en de scheidsrechters.

Laten we ook als jeugdspelers meer respect tonen naar de scheidsrechters en hun assistenten. Zij doen dit voor hun plezier en we hebben ze nodig om onze wedstrijden te kunnen spelen. Wanneer je denkt dit kan ik ook en misschien nog wel beter, meld je jezelf dan aan als vrijwilliger bij de jeugdcommissie om zelf de wedstrijden te gaan begeleiden bij de jongere jeugd. Dit zie ik trouwens al enkele oudere jeugdspelers doen wat wij als jeugdcommissie zeer waarderen.

Nu de winterstop in gaat staan er nog enkele evenementen open. Op 2e kerstdag is er de kerstloop met de start vanuit de kantine voor iedereen. Op 28 en 29 december is het jeugdkerstzaalvoetbal toernooi in de sporthal de wervel. Tenslotte is er ook nog het darttoernooi op zondag 7 januari voor zowel onze jeugd als senioren. Dus houd onze social media en website in de gaten voor de aanvangstijden.

Rest mij om namens de JC iedereen fijne feestdagen toe te wensen en een gezond en sportief 2024.