Nieuwsbrief januari 2021

2 januari 2021 15:15

Beste leden van RKSV-Volkel
Ik wens u, uw familieleden en naasten het beste toe in het nieuwe jaar. Heel veel geluk en gezondheid. En dat we maar weer snel “Normaal” mogen doen.

Op 7 januari bestaan we 84 jaar en zullen we 2020 in de geschiedenisboeken bijschrijven als een bijzonder jaar. Een jaar waar we weinig voetballen, ons handhaven in de 2de klasse maar verre van tevreden zijn. Een jaar waarin we de kleedkamers wilden vernieuwen maar waar het nu de vraag is of we dit wel in 2021 kunnen? Een jaar waarin we looproutes aanleggen in de kantine en buiten, waar we zitjes hadden voor maximaal 4 personen. Waar “ontsmetten” en “afstand houden” de sleutelbegrippen zijn. Waar activiteiten afgelast worden en dat er nauwelijks nog sprake is van Ontmoeten.

Dat we het spelletje missen is ook duidelijk. Even een praatje maken, elkaar ontmoeten, het spelletje spelen….. Jammer maar het zit er niet in. Samen dragen we de maatregelen uit en zullen we er alles aan doen om dit vervelende virus weg te krijgen.

We hopen na 12 januari 2021 weer meer te vernemen. Wat zijn de maatregelen? Mogen onze jeugdspelers wel blijven trainen? Wat heeft het voor gevolgen voor de competitie?

Nu er een mutatie van het Corona-virus is ontdekt en dat we weten dat kinderen ook besmet raken en het virus doorgeven wordt het voor de sportactiviteiten nog onzekerder. Heeft dit gevolgen voor de trainingen voor de jeugd? Kunnen we de competitie weer hervatten in februari of maart. We zullen moeten afwachten en niet teveel speculeren. We zijn allemaal afhankelijk van derden en we kunnen maar het beste niet voor de troepen uitlopen.

Wel hebben we in december enkele belangrijke zaken kunnen regelen. Zoals jullie gezien hebben op de site of op de app zijn de contracten van Michiel en Rob weer verlengd. We zijn daar wel heel blij mee, zij hebben allebei te maken met een 2de seizoen wat geen continuïteit kent. Hopelijk is dit in de toekomst anders. Spelers, leiders, technische commissie, bestuursleden en de trainers zelf zijn enthousiast om samen verder te gaan. Een mooie basis om verder te groeien als vereniging.

Ik hoop dat u het ook nog volhoudt, dat u geniet van de kleine dingen in het leven en dat u aan elkaar denkt al is het met enige afstand. We hopen dat we in februari mogen starten met het leuke spelletje Voetbal.

Ik wens u allen, namens het bestuur heel veel gezondheid toe en een normaal jaar!

Namens het bestuur

Dirk Verwijst