Volkel nog puntloos na nipt verlies bij Berghem Sport: 1-0.

Berghem Sport 1 (zon)

RKSV Volkel 1

2e klasse H

6 oktober 2019 14:30

Volkel is er nog niet in geslaagd om punten te halen in de 2e klasse H. Op een nat sportpark De Koppelsteeg verloor Volkel in een gelijk opgaande wedstrijd met 1-0 van Berghem Sport.

Na de warming up moest Thijmen de Ruijter bij Volkel de wedstrijd aan zich voorbij laten gaan. Hij werd solide vervangen door Bob v/d Rijt. Gastheer Berghem Sport stichtte het eerste gevaar in de 7e minuut toen Donny van Herpen zijn kopbal naast zag gaan. Volkel zag in de 23e minuut een schuiver van Teun Verhoeven via doelman Denny Witjes corner gaan. Uit de daarop volgende corner kon Gijs Verstraten de bal van Bram v/d Locht net niet raken. Even later probeerde Donny van Herpen het opnieuw met een harde schuiver. Tomek Kuijpers had moeite, maar het bleef 0-0. In de slotfase van de 1e helft nog een prima combinatie tussen Bart Teeuwen en Bram v/d Locht, waarbij doelman Witjes de poeier van Bram v/d Locht met zijn vuisten keerde.

Na rust was de eerste mogelijkheid voor Volkel. Teun Verhoeven zag zijn harde schuiver echter corner gaan via de handen van doelman Witjes. Een minuut daarna lag de 1-0 achter doelman Tomek Kuijpers. Edwin Huibers dook vrij op voor het doel van Volkel en zette zijn naam op het scoreformulier. Volkel werkte hard, maar kon weinig creëren. Berghem Sport was in de slotfase bij uitvallen nog dicht bij een doelpunt, maar invaller Jeffrey Duif schoot over, Valentijn Smits werd van scoren afgehouden door een Volkels been en Dave Eveleens stuitte op Tomek Kuijpers toen hij alleen op het doel afstormde in blessuretijd. Een hardwerkend Volkel had meer verdiend, maar stond dus opnieuw met lege handen. Komende zondag de thuiswedstrijd tegen het ervaren Volharding nieuwe kansen.