Volkel komt tekort tegen Prinses Irene en verliest in eigen huis met 1-3.

RKSV Volkel 1

Prinses Irene 1 (zon)

4 oktober 2020 14:30

Volkel is er niet in geslaagd om de eerste punten van het seizoen binnen te halen. Op een  stil en bijna leeg de Eeuwsels, met enkele Volkel getrouwen op afstand toekijkend vanaf het pad naast de accommodatie, was de formatie uit Nistelrode net iets beter en won het de wedstrijd met 1-3.

Het eerste wapenfeit was voor Volkel toen Justin Damen zijn schotje in de handen van Prinses Irene goalie Matthijs Pluk zag belanden. In de 10e minuut kwam Prinses Irene op voorsprong. Gijs van Erp stoomde op naar het Volkel doel en zag zijn harde schot buiten bereik van Volkel doelman Tom v/d Burgt op de paal ketsen, waarna de alerte Tim v/d Heijden de bal simpel kon binnen lopen: 0-1. Volkel was even van slag en kreeg bijna de 0-2 om de oren. Tim v/d Heijden mikte echter met zijn hoofd naast. In de 25e minuut kwam Volkel langszij via een prima staaltje voetbal. Rick van Hinthum vond Bram v/d Locht die met een hakje Job van Oort bediende. Die schoof de bal langs de Prinses Irene doelman: 1-1. Lang stond die stand niet op het bord, want 5 minuten na de gelijkmaker was het alweer 1-2. Aaron v/d Rijt werd diep gestoken en omspeelde Tom v/d Burgt om daarna simpel de 1-2 aan te tekenen. Vlak voor rust nog een goede mogelijkheid voor Prinses Irene, maar Tim v/d Brand mikte naast. Even later aan de andere kant nog een vrije bal van Job van Oort die net over het doel van Prinses Irene vloog. Rust: 1-2.

Na de thee startte Volkel goed en zag het Job van Oort rakelings naast schieten na slecht uitverdedigen van Prinses Irene. Een minuut daarna was het aan de andere kant bijna raak, maar een goed oplettende Tom v/d Burgt voorkwam met zijn voeten een doelpunt van Koen Pittens. Bodie Jilesen werd door Volkel als verse kracht ingebracht voor Niels van Oort, maar tot echt grote kansen kwam Volkel niet. Prinses Irene bleef dreigend en bij een snelle uitval in de 80e minuut raakte Aaron v/d Rijt de paal, waarna Tom v/d Burgt de bal makkelijk kon oppakken. Scheidsrechter Briene had echter iets gehoord van een Volkel speler in het strafschopgebied van Volkel en bestrafte diens commentaar met een indirecte vrije trap op 10 meter van het doel van Volkel. Aanvoerder Tim v/d Brand wist wel raad met dit buitenkansje en knalde de bal na een tikkie breed hard tegen de touwen: 1-3. Met Bart v/d Kandelaar en Koen Hoefnagel als wissels voor Bart Teeuwen en Robin van Cuijk probeerde Volkel het nog wel en zag het een schot van Bart v/d Kandelaar over gaan. Verder dan dit kwam Volkel niet en zo verloor het dus van Prinses Irene. Volgende week, indien de seinen op groen staan, naar Vught voor de uitwedstrijd tegen Real Lunet.